افشاریان: مخفی شدن پشت فغانی برایم راحت تر بود/ فضای مخفی کاری نداریم

رئیس کمیته داوران گفت: نگه داشتن فغانی در لیست داوران بین المللی امن ترین راه برای من بود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

خداداد افشاریان در مورد اینکه آیا امکان اعلام لیست داوران پس از مسابقات جام جهانی وجود نداشت، عنوان کرد: ما در شرایط کنونی بین‌المللی دیگر فضای مخفی کاری نداریم و فرصت نهایی همه کشور‌ها نیز مشخص بود. یکشنبه قبل باید لیست خود را اعلام می‌کردیم و بعد از سه روز، پاسخ فیفا از طریق ایمیل به ما رسید و همه متوجه لیست شدند.

او ادامه داد: این نکته را نیز اضافه کنم که این شرایط فقط برای کشور ما نبود. برای تمام کشور‌ها شرایط یکسان است و بقیه داوران ما نیز آمادگی کامل دارند.

رئیس کمیته داوران با اشاره به رفتار مناسب علیرضا فغانی، گفت: این را برای اولین بار می‌گویم که امن‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای من این بود که فغانی را در لیست نگه دارم و خودم را پشت این کار مخفی کنم، اما باید بپذیریم که او چهار سال است خارج از ایران زندگی کرده و برای تیم تصمیم‌گیر این مسائل اهمیت داشته است. از همین تریبون نیز دعا می‌کنیم تیم داوری ما در جام جهانی به اوج برسد و افتخار آفرینی کنند.

افشاریان تصریح کرد: تمام داوران بزرگ مانند کولینا، خسروی، فنایی و … نیز روزی بازنشسته شدند. باید ظرفیت را در اختیار جوانان بگذاریم و برای آن‌ها ایجاد ظرفیت کنیم تا بتوانند رشد کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود فقط فغانی مدرک VAR را دارد، گفت: بنیادی‌فر هم مدرک VAR را در ازبکستان گرفته است. این شرط اختصاص به حضور فغانی ندارد و الان نیز می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم. به زودی دیگر داوران نیز با VAR وطنی مدرک خودشان را خواهند گرفت.

افشاریان در گفتگو با رادیو ورزش در خصوص آغاز کلاس‌های داوری بانوان گفت: به زودی کلاس داوری بانوان را آغاز و شرایط را برای ارتقای ظرفیت و دانش داوری آن‌ها فراهم خواهیم کرد. داورانی که در اول فصل موفق به تست آمادگی جسمانی نشدند باید به زودی این تست‌ها را بدهند و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنند.