انتقاد دارنده ۴ مدال طلای جهان از عملکرد آزادکاران در صربستان

ابراهیم جوادی از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان انتقاد کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

ابراهیم جوادی گفت: در ابتدا یک تبریک و خسته نباشید به همه اعضای تیم ملی کشتی آزاد می‌گویم، اما اعتقاد دارم در غیاب روسیه تیم ایران باید برای رسیدن به عنوان قهرمانی در رقابت‌های جهانی صربستان بیشتر تلاش می‌کرد. البته شنیدم برخی‌ها عنوان کردند‌ ای کاش روسیه بود تا عملکرد بهتری داشتیم، اما باید عرض کنم در صورت حضور کشتی گیران روس در جهانی، کار ما خیلی سخت‌تر می‌شد.

دارنده مدال برنز المپیک با انتقاد از عملکرد برخی آزادکاران در صربستان گفت: در تیم ایران حسن یزدانی که همیشه خوب کشتی می‌گیرد مقابل دیوید تیلور طوری مغلوب شد که برنامه خاصی برای پیروزی در مبارزه او دیده نشد. رضا اطری علیرغم قرعه خوب، در کشتی فینال عملکرد ضعیفی داشت و با اختلاف امتیاز شکست خورد. علیرضا سرلک در دور نخست مقابل حریف چینی مغلوب شد. محمدحسین محمدیان درحالی که از شانس‌های مدال بود حتی به برنز هم نرسید. امیرحسین زارع در ثانیه‌های پایانی کشتی برده را باخت و خلاصه اینکه در اکثر دیدار‌های حساس و مهم نتیجه را واگذار کردیم. با این نتایج آیا می‌توان گفت عملکرد تیم ایران موفقیت آمیز بوده است؟

دارنده ۴ مدال طلای رقابت‌های جهانی ۱۹۶۹، ۱۹۷۰، ۱۹۷۱ و ۱۹۷۳ ادامه داد: ما در جهانی امسال ۲ مدال طلا توسط رحمان عموزاد و کامران قاسم پور گرفتیم که وجود تک ستاره‌ها همواره در تیم ایران وجود داشته، اما مجموع نتایج باید مورد ارزیابی قرار گیرد که به نظر من با توجه به اینکه ما فقط یک حریف مستقیم داشتیم عملکرد تیم ایران رضایت بخش نبود.

قهرمان ۲ دوره بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: تمام کشتی‌گیران ما روی زیرگیری و کشتی ایرانی حریفان خاک شدند که این موضوع یک نقطه ضعف بزرگ است و باید حل شود. از نظر روحی و روانی هم تیم نیازمند رواشناس است. به لحاظ بدنسازی و آنالیز نیز باید حتما یک بازنگری اساسی صورت گیرد و از افرادی که تجربه و تخصص لازم را دارند در این زمینه استفاده شود تا در نهایت برای مسابقات آینده شاهد اتفاقات و نتایج بهتری باشیم.