دوئل آزمون و طارمی در حضور کی روش/ اینتر- بارسا بدون چاشنی انتقام

امشب در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا، طارمی و آزمون به مصاف هم خواهند رفت.

image_pdfimage_printچاپ خبر

 امشب در چارچوب شب اول هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، ۸ بازی برگزار می‌شود که در مهمترین آن‌ها پورتو در ورزشگاه دراگائو میزبان لورکوزن است و ما شاهد تقابل جذاب طارمی و آزمون خواهیم بود.

از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه، ورزشگاه دراگائو شهر پورتو شاهد تقابل ۲ ستاره ایرانی خواهد بود. ۲ ستاره‌ای که امید اصلی ایران برای گلزنی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.

اخراج طارمی در بازی مقابل اتلتیکو یکی از دلایل باخت پورتو بود

شرایط ۲ تیم در لیگ و لیگ قهرمانان اروپا کاملاً متفاوت است. از یک طرف لورکوزن شدیدا به این برد نیاز دارد تا شروع فاجعه‌بار این فصل را جبران کند و از طرف دیگر پورتو باید ۳ امتیاز بازی را بدست آورد تا به صعود از مرحله گروهی امیدوار بماند.

اکنون در جدول گروه B، کلوب بروژ، پدیده این دوره از لیگ قهرمانان اروپا با ۶ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های لورکوزن ۳ امتیاز، اتلتیکومادرید ۳ امتیاز و پورتو با صفر امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

پورتو هنوز نتوانسته یک برد در لیگ قهرمانان اروپا بدست آورد و می‌خواهد انتقام ۲ شکست قبل را از لورکوزنی بگیرد که ضعیف‌ترین شروع تاریخش را در بوندس لیگا به ثبت رسانده است.

سردار آزمون در روند ناکامی لورکوزن نیز عملکردی ناامیدکننده به ثبت رسانده و به همین دلیل کمتر در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد

لورکوزن اکنون پس از ۸ هفته با ۵ شکست و ۲ تساوی و یک برد و کسب ۵ امتیاز در رده هفدهم قرار دارد و در منطقه سقوط به دسته پایین‌تر جای گرفته است. شرایط در با‌ی‌آرنا به شدت بحرانی شده و به نظر می‌رسد اگر لورکوزن در ۲ بازی بعدی خود یعنی دیدار برابر پورتو در لیگ قهرمانان اروپا و شالکه در بوندس لیگا نتیجه‌ای مطلوب نگیرد، این سرمربی اخراج خواهد شد.

روز گذشته اسکای اسپورت آلمان گزارش داد که در صورت باخت در ۲ بازی آینده، لورکوزن سرمربی سوئیسی خود را اخراج خواهد کرد و شاید گزینه‌هایی مثل «توماس توخل» هدایت این تیم را برعهده گیرند.

با تمام شرایط ذکر شده، دیدار لورکوزن و پورتو از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دید طارمی می‌تواند نمایش ضعیفش در دیدار برابر اتلتیکو را جبران کند و یک پیروزی برای تیمش رقم بزند. یا از سویی دیگر، سردار که عملکردی به شدت ناامیدکننده در لورکوزن در این فصل به ثبت رسانده می‌تواند ناجی مربی خود نام گیرد و به قهرمان لورکوزن بدل شود یا خیر؟ 

امشب البته دیدار‌های مهم دیگری نیز برگزار خواهد شد که می‌توان به تقابل جذاب اینترمیلان و بارسلونا اشاره کرد.

بارسایی که پس از ۲ سال با اشتباه بنزما صدرنشین لالیگا شد، حالا می‌خواهد عیار خود را در لیگ قهرمانان اروپا نیز نشان دهد و با برتری برابر اینتر در جوزپه‌مه‌آتزا راه صعود را هموار سازد.

این درحالی است که ژاوی درباره بازی با اینتر در نیمه نهایی چمپیونزلیگ ۱۰ گفت: من احساس انتقام ندارم. من به عنوان مربی به اینجا آمده‌ام. ما آن سال اینجا باختیم و بازی ما خیلی پر حرف و حدیث بود. بله، آن بازی برای ما خاطره تلخی است ولی حالا شرایط تفاوت کرده و بازی دیگری در پیش است.

هم اینتر و هم بارسلونا مقابل بایرن مونیخ شکست خوردند و به نظر می‌رسد این ۲ تیم برای صعود به مرحله بعدی باید با هم رقابت کنند تا در کنار بایرن مونیخ دیگر صعودکننده مرحله حذفی نام گیرند.

این درحالی است که اینترمیلان این روزها شرایط سختی را پشت سر می گذارد و تنها چیزی که جایگاه اینزاگی را روی نیمکت فعلا ثابت نگه داشته است بازی های پر تعداد تیم در هفته های اخیر بوده است.

گروه A

آژاکس – ناپولی ساعت ۲۲:۳۰
لیورپول – رنجرز ساعت ۲۲:۳۰

گروه B

پورتو – لورکوزن ساعت ۲۲:۳۰

کلوب بروژ – اتلتیکومادرید ساعت ۲۲:۳

گروه C

بایرن مونیخ – ویکتوریا پلژن چک ساعت ۲۰:۱۵

اینترمیلان – بارسلونا ساعت ۲۲:۳۰

گروه D

المپیک مارسی – اسپورتینگ لیسبون ساعت ۲۰:۱۵

اینتراخت فرانکفورت – تاتنهام ساعت ۲۲:۳۰