تیم بانوان با مدال برنز دست به کار بزرگی زد/ جایگاه اسلحه اپه در آسیا را از دست دادیم

علیرضا پورسلمان گفت: تیم فلوره بانوان ما در قهرمانی آسیا با کسب مدال برنز نشان داد که باید برای این اسلحه برنامه ریزی کنیم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

علیرضا پورسلمان سرپرست فدراسیون شمشیربازی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره نتایج  تیم ملی امید در قهرمانی آسیا اظهار کرد: تیم اسلحه فلوره مردان ما روز سه شنبه روی پیست رفت و در دیدار با چین‌تایپه که طی سالیان اخیر خیلی خوب پیشرفت کرده با وجود انجام بازی خوب با نتیجه نزدیک ۴۵ بر ۴۲ باخت. البته مسئله امیدوارکننده این بود که ورزشکاران ما توانستند انتظاراتی که ما از آن‌ها داشتیم را برآورده کنند.

او افزود: خداراشکر در سابر بانوان برنز گرفتیم، اما در اپه مردان و دختران به مدال نرسیدیم.  همچنین تیم فلوره بانوان دست به کار بزرگی زد و به برنز رسید و این نشان می‌دهد که در این اسلحه باید کار جدی‌تر انجام دهیم تا با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم کمبود‌ها را جبران کنیم.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی افزود: متاسفانه در اسلحه اِپه آسیا جایگاه اصلی خودمان را از دست داده‌ایم، اما سعی می‌کنیم با اتخاذ راه حل‌های مناسب به مسیر موفقیت برگردیم تا دوباره جایگاه از دست رفته خودمان در آسیا را پس بگیریم. موضوعی که مهم است اینکه از نظر مهره‌ای، دارای پتانسیل خوبی هستیم و مقداری باید کار بدنسازی توسط کادرفنی صورت بگیرد تا در اردو‌های آتی نواقصاتی که وجود دارد، برطرف شود.

پورسلمان درباره شرایط تیم ملی سابر برای حضور در مسابقات الجزایر گفت: تصمیم داریم در قسمت اسلحه سابر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا یک تیم برنامه‌ریز در فدراسیون تشکیل دهیم تا تمامی موارد را از نزدیک رصد و بتوانیم جایگاهی که در اختیار داریم حفظ و در المپیک نیز شاهد کسب نتایج خوب از طرف ورزشکاران در پاریس باشیم.