هت تریک طلایی و تاریخ ساز دختر وزنه بردار/ الهام حسینی اولین زن ایرانی روی سکوی قهرمانی آسیا

الهام حسینی اولین بانوی طلایی ایران در رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

رقابت‌های گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ امروز در بحرین برگزار شد و دختر ملی‌پوش ایران توانست اولین مدال طلای بزرگسالان ایران را کسب کند.

الهام حسینی رکورد ۱۰۲ را در حرکت یک ضرب به ثبت رساند و به مدال طلا رسید. او در حرکت دو ضرب هم به رکورد ۱۲۵ کیلوگرم رسید تا با ثبت رکورد مجموع ۲۲۷ کیلوگرم، سه مدال طلای خوش‌رنگ کسب کند. مدال حسینی اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا است.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک‌ضرب

حسینی در حرکت اول وزنه ۹۷ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرم شد. او در حرکت سوم یک‌ضرب وزنه ۱۰۲ کیلوگرم را بالای سر برد و به مدال طلای یک ضرب رسید. او با کسب این مدال تاریخ‌سازی کرد.

موتوکا ناکاجیما از ژاپن با رکورد ۱۰۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

ریجینا آداشبایوا از ازبکستان با رکورد ۹۷ کیلوگرم مدال برنز کسب کرد.

*حرکت دوضرب

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در حرکت اول دوضرب، وزنه ۱۲۱ کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم به رکورد ۱۲۵ کیلوگرم رسید و توانست مدال طلای دوضرب خود را مسجل کند. حسینی، اما در مهار وزنه ۱۲۸ کیلوگرم در حرکت سوم ناکام بود تا موفق به ثبت رکورد مجموع ۲۲۷ کیلوگرم شده و قهرمان زنان آسیا شود.

۱- الهام حسینی از ایران با رکورد ۱۰۲ یک ضرب ۱۲۵ دوضرب و مجموع ۲۲۷ کیلوگرم (۳مدال طلا)

۲- موتوکا ناکاجیما از ژ اپن با رکورد ۱۰۰ یک ضرب ۱۲۳ دوضرب و مجموع ۲۲۳ کیلوگرم (۲ مدال نقره یک ضرب و مجموع و برنز دوضرب)

۳- رجینا آداشبایوا از ازبکستان با رکورد ۹۷ یک ضرب ۱۲۴ دوضرب و مجموع ۲۱۷کیلوگرم (۲ مدال برنز یک ضرب و مجموع و نقره دوضرب)