گلایه رهبری از مسئولان ورزش/ دورخیز تیم ملی شمشیربازی برای کسب سهمیه المپیک

محمد رهبری گفت: سال شلوغی پیش رو است و باید برای کسب سهمیه المپیک آماده شویم اما مسئولان حمایتی نکردند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

محمد رهبری ملی‌پوش سابر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت آمادگی اش برای حضور در مسابقات الجزایر اظهار کرد: خداراشکر شرایطم خوب است.   پس از مسابقات قونیه، رقابت‌های سطح لایت اصفهان را داشتیم که خوشبختانه نتایج در آنجا هم خوب بود. پس از آن حدود یک ماه استراحت داشتیم تا هم به زندگی شخصی برسیم و هم ریکاوری خوبی از لحاظ ذهنی داشته باشیم. با نظر کادرفنی باید دوباره اردو‌ها از این هفته شروع شود. سال شلوغی در پیش داریم و مطمئنا باید برنامه‌ریزی خوبی برای کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی  داشته باشیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

او درباره اینکه وضعیت حمایت‌ها چطور است؟ گفت: حمایتی ندیدم، اما شرایطم خوب است. تمرینات خوبی در شهر خودم داشتم و امیدوارم با حضور در اردو‌ها خودم را به شرایط بهتری از نظر آمادگی برسانم. تمام هدف من این است که به مدال بازی‌های آسیایی  و قهرمانی جهان برسم و به سهمیه المپیک هم دست پیدا کنم. متاسفانه به دلیل یکسری مسائل از برنامه عقب هستیم و باید خیلی فشرده‌تر پیش برویم. در این مسیر باید مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند تا به مشکل بر نخوریم.

ملی‌پوش سابر  گفت: رقابت‌های الجزایر نخستین مسابقه فصل است و از اهمیت بالایی برخوردار است. تمام شمشیربازان پس از استراحت و ریکاوری خوبی که داشتند آماده هستند تا دوباره خودی نشان دهند. هر چه است مسابقات مهمی محسوب می‌شود و به همین دلیل با نظر کادرفنی می‌خواهیم با ترکیب اصلی در آنجا حضور پیدا کنیم. ان شاالله یک نتیجه و امتیاز خوبی به دست بیاوریم، زیرا از این پس تمام امتیازات مسابقات برای ما سرنوشت‌ساز هستند تا در رنکینگ هم صعود داشته باشیم و هم برای المپیک قرعه و شرایط بهتری نصیب ما شود.

رهبری درباره اینکه در این مدتی که اردو‌ها تعطیل بود، چقدر توانسته از لحاظ ذهنی ریکاوری شود؟ اظهار کرد: واقعأ پس از مسابقات زیادی که در ۶ ماه نخست سال داشتیم، نیاز به استراحت داشتم تا ببینم شرایطم چگونه است. خداراشکر یک ماه استراحت کردیم و اکنون هم اوضاع خوب است و می‌توانیم در مسابقات آینده دوباره بهترین نتایج را بگیریم.

او بیان کرد:  بهتر است هر چه زودتر انتخابات  فدراسیون شمشیربازی برگزار شود و مطمئنا همه چیز زودتر هم به نتیجه می‌رسد و خیلی‌ها نیز تکالیف را بهتر می‌دانند. تاکنون با سرپرست فدراسیون برخوردی نداشتیم، اما چون خود او ورزشکار شمشیربازی بوده و خاک این رشته را خورده، بهتر می‌تواند اوضاع را مدیریت کند.