تیم ملی تکواندو بانوان ایران اولین بار با هدایت مینو مداح دست به تاریخ سازی زد و اولین نشان برنز جهانی خود را به دست آورد. مداح در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی چلیابینسک در کشور روسیه هدایت تیم ۵ نفر بانوان را برعهده داشت که علیزاده موفق به کسب […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

تیم ملی تکواندو بانوان ایران اولین بار با هدایت مینو مداح دست به تاریخ سازی زد و اولین نشان برنز جهانی خود را به دست آورد. مداح در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی چلیابینسک در کشور روسیه هدایت تیم ۵ نفر بانوان را برعهده داشت که علیزاده موفق به کسب مدال برنز شد. مداح و تیم جوانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا چانچئون کره جنوبی ۲۰۲۲ نیز با تاریخ سازی بر سکوی اول آسیا ایستادند.  

سرمربی با سابقه تیم ملی تکواندو بانوان در صدد است تا موفقیت اخیر  را این بار در مکزیک با حضور ۶ ملی پوش تکرار کند.

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی مکزیک، اظهار کرد: از اوایل سال جاری بازیکنان در اردوی تیم ملی حضور داشتند و همگی در انتخابی‌های متعدد شرکت کرده اند؛ آن‌ها در رقابت‌هایی مانند قهرمانی آسیا، بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی و تورنمنت لبنان حضور یافتند و کاملا محک خوردند. چکیده تمامی مسابقات و انتخابی‌های تیم ملی ۶ ملی پوشی هستند که به رقابت‌های جهانی مکزیک اعزام می‌شوند. بازیکنان جوان و یا به اصطلاح «دهه هشتادی ها» از امید‌های ما به حساب می‌آیند و انگیزه مثال زدنی دارند.

او ادامه داد: باید توجه کرد سطح رقابت‌های قهرمان جهان واقعا بالا است و هیچ رقیبی  را نمی‌توان دستکم گرفت. تمامی افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند بهترین هستند. با این حال تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم بهترین اتفاقات برای بازیکنان بیافتد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان اظهار کرد: بازیکنان اگر در روز مسابقات خودشان باشند، نتیجه خوبی کسب می‌شود. به تک تک بازیکنان امیدوارم و مطمئنا رزومه هیچ کدام من و کادر فنی ام را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد چرا که از دید ما بازیکنان مان پتانسیل درخشش دارند.  امیدواریم با دعای خیر مردم بهترین اتفاقات برای ملی پوشان بیافتد.

مداح با اشاره به حضور مهلا مومن زاده نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ این بار در تیم اعزامی به مکزیک، بیان کرد: مهلا مومن زاده بعد از مصدومیتی که داشت و عمل جراحی که روی زانویش انجام داد، قدرتمندانه در رقابت‌های انتخابی ظاهر شد و توانست بازیکن فیکس وزن اول لقب بگیرد. با این حال باید توجه کرد مومن زاده مدت زمان زیادی از مسابقات دور بوده است و بی شک کار راحت نیست. از همه درخواست دارم نگاه به بازیکنان به شکل حمایتی باشد تا فشاری روی هیچ کدام از بازیکنان قرار نگیرد و به جای نتیجه گرا بودن به کیفیت بازیکنان توجه داشتیم.