امامی: در جام جهانی آمریکا اولویت میدان دادن به جوانان است/ دبیر تیم آزاد را همراهی نمی‌کند

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: با ترکیبی جوان و آینده دار به جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا خواهیم رفت.

image_pdfimage_printچاپ خبر

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: در سال‌های گذشته تورنمنتی مانند جام جهانی برای تیم‌های ملی کشتی بسیار مهم محسوب می‌شد، این در حالی است که تمامی کشتی گیران در جهان به دنبال موفقیت در رقابت‌های المپیک و پس از آن رقابت‌های جهانی هستند. 

وی ادامه داد: بر همین اساس اولویت ما نیز در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا هماهنند جام جهانی کشتی فرنگی آذربایجان میدان دادن به کشتی گیران آینده دار و جوان است و این مسابقات با توجه به حضور حریفان قدرتمند، برای آن‌ها محک و تجربه‌ی بسیار خوبی خواهد بود و فدراسیون به دنبال پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی است. 

امامی تصریح کرد: میانگین سنی کشتی گیران اعزامی ما به آمریکا بین ۲۰ تا ۲۱ سال خواهد بود و ما از چند کشتی گیر مطرح همچون رحمان عموزاد که ۲۰ سال سن دارد، امیر محمد یزدانی و محمد نخودی ۲۱ ساله و کامران قاسم پورکه یک کشتی گیر با تجربه و پخته است نیز استفاده می‌کنیم که این احتمال وجود دارد که در برخی از دیدار‌ها با نظر سرمربی تغییراتی انجام شود. 

وی افزود: کشتی گیرانی همچون ابراهیم الهی ۱۷ ساله، امیررضا معصومی ۱۸ ساله، امیرعلی آذرپیرا ۲۰ ساله و برادران فیروزپور که ۲۰ و ۲۲ سال سن دارند نیز در ترکیب تیم اعزامی به آمریکا خواهند بود.

امامی گفت: در مجموع نگاه فدراسیون کشتی میدان دادن هرچه بیشتر به نفرات جوان، مطرح و آینده دار است  و  ما جام جهانی را نیز بعنوان یک تورنمنت تدارکاتی و برای پشتوانه سازی محسوب می‌کنیم که می‌تواند برای این کشتی گیران بسیار مفید باشد.

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: البته یک تیم نیز در قالب ۴ کشتی گیر نیز به مسابقات ستارگان کشتی به کشور قرقیزستان اعزام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: بزودی اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا آغاز خواهد شد که لیست اسامی دعوت شدگان به این اردو بر اساس نفرات اعزامی به این مسابقات خواهد بود. 

امامی در پایان گفت: البته علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به همراه تیم ملی کشتی آزاد به کشور آمریکا سفر نخواهد کرد.