غیبت قهرمان جهان در مراسم وزن کشی/ حبیبی: دوست ندارند ما قهرمان شویم

رحمان عموزاد علیرغم قرارداد با تیم بانک شهر در مراسم وزن کشی رقابت‌های نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد حاضر نشد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

پرونده بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد با برگزاری دو دیدار نیمه‌نهایی و سپس رده‌بندی و فینال امروز (جمعه) بسته خواهد شد. 

چهار تیم بانک شهر، ستارگان ساری، پتروپالایش بلیش تاکستان و انبوه‌سازان هوتن تیم‌های راه‌یافته به این مرحله هستند که همه آن‌ها از سهمیه کشتی‌گیر خارجی و ملی‌پوش استفاده می‌کنند. 

تیم بانک شهر که رحمان عموزاد، حسن یزدانی و محمدحسین محمدیان را به عنوان ملی‌پوش در اختیار داشت، با زائور اوگویف و عباس گادژی ماگمدوف نیز به عنوان ۲ کشتی گیر عنواندار جهان قرارداد بست، اما در اتفاقی عجیب رحمان عموزاد قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ اردوی تیم بانک شهر را ترک کرد. 

در همین راستا هاشم حبیبی مربی تیم کشتی بانک شهر گفت: واقعا نمی‌دانم چه دست‌های پشت پرده‌ای در لیگ کشتی وجود دارد که چند سالی است در آستانه رقابت‌های نهایی این مسابقات، کشتی گیران ملی پوش، تیم رضا یزدانی را تنها می‌گذارند. 

وی بیان اینکه احساس می‌کنم عده‌ای از نفرات وابسته به فدراسیون کشتی هستند که دوست ندارند تیم رضا یزدانی موفق شود، گفت: امیرمحمد یزدانی، یونس امامی، کامران قاسم پور در سال‌های گذشته به دلایل غیر قابل باور اردوی تیم را ترک کردند و امسال نیز رحمان عموزاد دست ما را در پوست گردو گذاشت و شنیدم برای دریافت روادید آمریکا راهی دبی شده است. 

حبیبی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را برای تکرار قهرمانی به کار خواهیم گرفت، اما واقعا این حرکت‌ها از سوی قهرمانان کشتی شایسته این رشته نیست. 

تیم ستارگان ساری که رضا اطری را به عنوان‌ملی پوش در اختیار دارد با ژاگیر شاخیف و والیف دو قهرمان روس مُهیای حضور در مرحله پایانی لیگ برتر شده است. 

تیم پتروپالایش بلیش تاکستان که علیرضا سرلک، یونس امامی و امیرحسین زارع را به عنوان ملی‌پوش در اختیار دارد با رسول گازیماگومدوف و زائوربک سیداکوف قهرمانان جهان قرارداد امضا کرده است. 

تیم انبوه‌سازان هوتن نیز با امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم‌پور به عنوان ملی پوش و رازامبک جمالوف و عبدالمجید کودیف دو کشتی گیر خارجی قرارداد ثبت کرده است. 

در مرحله نیمه‌نهایی امروز صبح تیم‌های ستارگان ساری با پتروپالایش بلیش تاکستان مسابقه می‌دهند و تیم‌های بانک شهر و  انبوه سازان هوتن به مصاف هم می‌روند.