کی روش: بازی با انگلیس مهمترین بازی ماست

کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از جدال با انگلیس شرکت کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی با حضور در سالن کنفرانس مطبوعاتی مختص به تیم ملی پاسخگوی سوالات خبرنگاران قبل از بازی با انگلیس است.

کی روش گفت: این اتفاق فوق العاده‌ای است که در این رقابت‌ها هستم و در کنار بهترین بازیکنان دنیا حضور داریم. امیدوارم از این رقابت‌ها که می‌توانم آن را “ایالات متحده فوتبال” نام ببرم، لذت ببریم.

انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست، اما کاری که انجام داده‌ایم، به ما نشان داده که می‌توانیم آن‌ها را شکست دادیم. مربی انگلیس این تیم را چند سال در اختیار دارد و در جام جهانی گذشته به نیمه نهایی رسیدند. اما ما فقط تلاش می‌کنیم تا در سطح آن‌ها بازی کنیم و هدفمان این است که در تک تک دقایق بازی خوب باشیم. ما یک روحیه جنگنده فوق العاده داریم و می‌توانیم از این استفاده کنیم.

 کاری که ما انجام داده‌ایم این بود که بازیکنان کم سن و سال را به تیم آورده‌ایم و تلاش کردیم تا در برزیل خوب نتیجه بگیریم. در آن زمان که من هدایت تیم را برعهده گرفتم، یک بازیکن در اروپا داشتیم، اما الان ۱۷-۱۸ بازیکن. من نمی‌دانم حرف شما به چیزی اشاره دارد، اما ما اینجا هستیم تا کاری کنیم تا باعث لذت هواداران شویم.

این مهمترین بازی ماست، چون بازی بعدی ما خواهد بود. ما در رقابت‌های مهمی حضور داشتیم، اما اولین دیداری است که مقابل انگلیس انجام می‌دهیم. برای من هم این بازی خیلی مهم است، اما برای بازیکنان خیلی مهمتر. این موردی است که از بچگی آرزوی آن را داشتند. ما امیدواریم که بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به حرف‌های خبرنگاری که از او درباره تاکتیک و سورپرایز احتمالی بازی فردا سئوال کرد گفت: سخت است که در چنین دیدار‌هایی حریف را سورپرایز کرد. مهم است که در تمام طول بازی تمرکزمان را حفظ کنیم. ما وقتی در چنین بازی‌هایی حضور داریم، تلاش می‌کنیم که تا با تمام توان بازی کنیم.

سوال بعدی از کی‌روش درباره کار در فرهنگ‌های مختلف و اینکه از مربیانی که فوتبال انگلیس‌ را می‌شناسند، کمک گرفته است یا نه:(خنده کی‌روش) نه،‌ من از کسی مشورت نگرفتم. با همکارانم صحبت می‌کنم اما مکالمه‌هایی عادی است. بازیکنان انگلیسی بسیار بازیکنان خوبی هستند و نظم بالایی دارند و همیشه در قلب من هستند. من با نسل بازیکنانی مانند اسکولز کار کرده‌ام اما نسل جدید رویکرد عملگرانه‌ای دارند و این آن‌ها را به تیم خیلی خوب تبدیل می‌کند.