عسگری: داور بازی باید یک پنالتی به نفع انگلیس می‌گرفت

کارشناس داوری گفت: خطای روزبه چشمی بر روی بازیکن انگلیس در دقایق ابتدایی واضح و روشن بود و باید پنالتی به نفع این تیم گرفته می شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

حسین عسگری کارشناس داوری فوتبال درباره قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در جام جهانی قطر اظهار کرد: خوشبختانه با حضور ویدیو چک اشتباه کلیدی و مهم به ندرت در این بازی‌ها رخ می‌دهد، اما در این بازی شاهد اشتباه داور مسابقه بودیم. روزبه چشمی در دقیقه ۳ یا ۴ بازی  بود که بازیکن حریف را ۲ دستی  در محوطه جریمه بغل کرد و سیستم ویدیو چک را نگاه نکردند وگرنه خطای واضح و آشکار بود و باید یک پنالتی به نفع انگلیس گرفته می‌شد.  

او ادامه داد: تیم ملی فوتبال  ایران در این بازی  ۶ تعویض کرد، اما براساس قانون باید ۵ تعویض صورت می‌گرفت. شاید فیفا به داوران خود در جام جهانی دستور العمل داده که اگر در بازی مصدومیت سر به سر رخ داد آن تیم اجازه یک تعویض بیشتر را داشته باشد. در بازی با انگلیس شاهد بودیم که حسینی، سردارآزمون، قلی زاده، ترابی، عزت اللهی و کنعانی زادگان بازیکنان تعویضی تیم ملی فوتبال ایران بودند.  

عسگری بیان کرد: ضربه پنالتی اعلام شده برای تیم ملی فوتبال ایران درست بود و مدافع انگلیس پیراهن بازیکن ما را گرفت و کشید، اما همین خطا هم بازیکن ما مرتکب شد، اما نمی‌دانم چطور از دید ویدیو چک دور ماند. خطای چشمی بر روی بازیکن انگلیس واضح‌تر و مشهودتر از خطای مدافع انگلیس بود، اما آن خطا را پنالتی نگرفت.  

او بیان کرد: کارت‌های زرد ارائه شده از سوی داور مسابقه درست بود، اما به نظرم باید یک کارت زرد دیگر باید به بازیکن ما می‌داد، چون با استوک خود به پای بازیکن حریف زد، اما این صحنه را داور ندید. سیستم ویدیو چک هم به اخطار‌ها و کارت‌ها ورود نمی‌کند.  

کارشناس داوری گفت:با توجه به فوتبال روز دنیا اشتباهات مهم از سوی داور مسابقه به وسیله ویدیو چک رفع می‌شود و نمره داوران تاثیری ندارد. البته داور مسابقه در مسابقات بین المللی مهمی قضاوت کرده بود و داور کم تجربه‌ای نبود، اما قضاوتش قابل قبول نبود.