ایران چقدر شانس صعود دارد؟

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز در یک بازی نه‌چندان امیدوارکننده، اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با نتیجه ۶ بر ۲ به حریف قدرتمند خود واگذار کرد؛ نتیجه‌ای که در هیچ یک از ادوار جام جهانی سابقه نداشت.

با این حال، آمریکا و ولز – دو هم‌تیمی دیگر ایران – دیشب در دومین بازی گروه B رقابت‌های جام جهانی قطر پس از ۹۰ دقیقه تلاش، امتیاز‌ها را با یکدیگر تقسیم کردند تا امید‌ها به اردوی تیم ملی بازگشته و سرنوشت صعود به مرحله بعد در دستان خود بازیکنان و کادر فنی تیم قرار بگیرد.

از این رو، چنانچه تیم ملی کشورمان در دو بازی آینده خود مقابل ولز و آمریکا با هر نتیجه‌ای پیروز از میدان خارج شود یا حتی مانند جام جهانی گذشته با یک برد و یک مساوی بتواند ۴ امتیاز از دو بازی باقیمانده خود کسب کند براحتی می‌تواند به مرحله بعدی مسابقات صعود کند؛ آرزویی که تا به امروز برای تیم ملی ایران محقق نشده است.

ایران تنها در صورتی با ۴ امتیاز از صعود به مرحله بعد باز خواهد ماند که ولز یا آمریکا بتوانند با شکست دادن انگلیس، شگفتی‌ساز شوند که در این صورت کار به تفاضل گل خواهد کشید و از بین تیم‌های ۴ امتیازی، تیمی به مرحله بعد خواهد رفت که تفاضل گل بهتری داشته باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان اگرچه در بازی نخست خود مقابل انگلیس، ۶ گل دریافت کرد، اما نشان داد که با وجود مهاجم آماده‌ای مثل طارمی در حمله می‌تواند زهردار باشد و حتی دروازه گرانترین تیم جهان را هم که در طول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در اروپا تنها ۳ گل دریافت کرده بود، دو بار باز کند.