انصراف مربیـــــــان دعوتی به قطر!

ایران ورزشی نوشت:یکی از نقدهای قابل تأملی که در طول حضور تیم ملی فوتبال ایران در قطر به فدراسیون فوتبال می‌شد، میهمانانی بود که فدراسیون برای تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال با خود به قطر برده بود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

رؤسای هیأت‌های فوتبال و همراهان غیرفوتبالی‎شان در کنار بسیاری از مدیران فعلی و پیشین فدراسیون فوتبال از محمدرضا ساکت تا حیدر بهاروند، از چهره‌هایی بودند که شما در قطر می‌توانستید ببینید. بسیاری دیگر از مدیران عامل باشگاه‌ها هم در میان همین چهره‌ها بودند.

هر چه مدیران در قطر فراوان بودند، خبری از مربیان فوتبالی نبود. همین موضوع هم این سؤال بزرگ را ایجاد کرده که چرا فدراسیون فوتبال به جای اینکه هزینه سفر ده‌ها مدیر و همراهان‌شان را بپردازد، چند مربی را برای کسب تجربه و تماشای مسابقاتی در بالاترین سطح جهان، به قطر اعزام نکرد؟ اگر چند تن از مربیان لیگ برتری و آینده‌دار ایران در قالب تیمی به قطر اعزام می‌شدند و از نزدیک بازی‌ تیم‌های برتر جهان را می‌دیدند یا با کارشناسان و اطرافیان این تیم‌ها گفت‌وگویی می‌کردند و ارتباطی برقرار می‌کردند، تا چه اندازه می‌توانست در تغییر دید این مربیان و بهره‌برداری آنها از مسابقات جام جهانی به سود فوتبال ایران تأثیرگذار باشد؟
اینها نقدهایی است که درباره جای خالی مربیان ایرانی در قطر بارها و بارها شنیده می‌شود. بسیاری از کارشناسان در این رابطه هم مثل بسیاری موارد دیگر از مسئولان فدراسیون فوتبال توضیح خواسته‌اند و آنها در برابر این موضوع هم مثل همه موضوعات دیگر، سکوت کرده‌اند!
با این حال اما یکی از همین مسئولان که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایران ورزشی درباره دلیل جای خالی مربیان داخلی در قطر این‌طور توضیح داد: «واقعیت این است که فدراسیون فوتبال 5، 6 نفر از مربیان داخلی را برای حضور در قطر و تماشای مسابقات جام جهانی از نزدیک دعوت کرده بود. حتی این مربیان مدارک خود را هم ارسال کرده بودند و همه کارهای مربوط به سفر آنها انجام شده بود اما زمان اعزام که فرا رسید، به‌دلیل اتفاقات خاصی که رخ داد و شرایطی که بر کشور حاکم بود، این مربیان به نشانه اعتراض و برای همدردی با مردم ایران، از سفر به قطر انصراف دادند.»
با توجه به هجمه‌هایی که پیش از اعزام تیم ملی مطرح می‌شد و فدراسیون فوتبال را نسبت به هر موضوعی حساس کرده بود، طبیعتاً در این رابطه توضیحی ارائه نشد. حتی نام این مربیان هم بنا به دلایلی ذکر نشده است اما واقعیت این است که قرار بر این بوده که از جامعه مربیان هم در قطر حضور داشته‌ باشند اما آنها از این سفر انصراف داده‌اند.

یشتر بخوانید:

  • چه کسی هزینه خانواده طارمی و بیرانوند را در قطر داده است؟

  • واکنش سرمربی سابق تیم ملی به سرود نخواندن بازیکنان

  • مقصد شگفت‌انگیز رونالدو؛ Cr7 در همسایه غربی ایران!

257 251