امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران و فدراسیون کشتی

نشست مشترک روسای سازمان ورزش شهرداری تهران و فدراسیون کشتی برگزار شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در سازمان ورزش و دیدار و گفتگو با حسین اوجاقی مدیرعامل این سازمان، تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و هم افزایی به منظور بازگرداندن جایگاه کشتی به عنوان ورزش اول پایتخت، به امضا رسید.

در این نشست، اوجاقی ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس فدراسیون کشتی در سازمان ورزش، از مسئولیت سازمان متبوع خود در مقابل ورزش اول کشتی پایتخت سخن گفت و اظهار داشت: ما در بحث زیرساخت‌ها و تعریف رویدادها، تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا استعداد‌های ناب محلات را شناسایی کرده و با معرفی آن‌ها به ورزش قهرمانی، نه تنها در پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی کمک کرده باشیم بلکه از این طریق، جایگاه تهران را به عنوان شهری که در گذشته حرف اول را در کشتی ایران می‌زد و سکو‌های جهانی و بین المللی را به زیر پای خود می‌کشید، به این شهر بازگردانیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با تأکید بر این که مدیریت علیرضا دبیر، مدیریتی جهادی است تصریح کرد: ما هم باید همگام با فدراسیون و با سرعت، زیرساخت‌های کشتی را در تهران تقویت کنیم.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به راه اندازی مدارس کشتی و احیای لیگ‌های محلی برای تحقق اهداف یاد شده و دمیدن روح پهلوانی به پایتخت از این طریق اشاره کرد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسون کشتی کشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور اوجاقی به عنوان یک قهرمان تحصیلکرده ورزشی در رأس هرم مدیریتی سازمان ورزش، تأکید کرد: معتقدم هر اتفاق بزرگی در تهران، با کمک و از مسیر شهرداری میسّر می‌شود و اصولا بدون همیاری و همکاری این دستگاه با چنین ظرفیت‌های عظیمی، نمی‌توان به آسانی مسیر را پیمود و به موفقیت دست یافت.

دبیر با بیان این که نگاه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز به کشتی، نگاهی مثبت و تأثیرگذار است تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که با سازمان ورزش تفاهم نامه همکاری امضا می‌کنیم. این سازمان به ما کمک‌های شایسته‌ای کرده که جای تقدیر دارد. معتقدم هر فدراسیونی باید از این فرصت مغتنم برای توسعه ورزش در تهران استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: من از روسای هیئت‌های کشتی تمام شهرستان‌ها می‌خواهم با شهرداری‌ها همکاری نزدیکی داشته باشند، زیرا امکانات و پتانسیل‌های کم نظیری در شهرداری‌ها برای توسعه ورزش وجود دارد که می‌توان از آن برای ایجاد سلامت در میان اقشار مختلف مردم و شناخت قهرمانان ورزشی استفاده کرد.