سید صالحی: پرسپولیس با تنوع تاکتیکی قهرمان نیم فصل شد/ روند استفاده از بازیکنان پولی زیاد شده

کارشناس فوتبال گفت: بعد از جدایی لوکادیا حضور اجباری عمری باعث تنوع تاکتیکی پرسپولیس شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد پرگل پرسپولیس برابر تیم نساجی مازندران اظهار کرد: سرخپوشان در این بازی خوب شروع کردند. عمری و امیری در خط حمله حضور دارند و ترابی هم از پشت سر به این ۲ بازیکن اضافه می‌شود و تنوع تاکتیکی ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: عمری با تکنیک خود توانست به تیم نساجی ۲ گل بزند. البته نساجی‌ها با اشتباه وحید امیری توانستند بازی را به تساوی بکشند. بعد از گل تساوی حریف، سرخپوشان سوار بر بازی شدند و توانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند. سیستم پرسپولیس ۴-۴-۲ در این بازی بود و با وجود اینکه صادقی مصدوم شد، اما حملات این تیم متوقف نشد و از عمق دفاعی  حریف شمالی خود استفاده کرد و به گل رسید.

سید صالحی درباره عملکرد تیم نساجی در این بازی گفت: ناهماهنگی در بین خط دفاع راست و چپ  نساجی وجود داشت و سرخپوشان از این نقطه ضعف توانستند به حریف ضربه بزنند.

سید صالحی درباره قهرمانی نیم فصل پرسپولیس بیان کرد: به نظرم تیم پرسپولیس نسبت به رقبای خود امتیازات بهتری گرفت و در بازی ۶ امتیازی برابر گل گهر به برتری دست یافت. همچنین بعد از جدایی لوکادیا، حضور اجباری عمری باعث شد که تنوع تاکتیکی پرسپولیس بهتر شود و به قهرمانی نیم فصل دست یابند.

او درباره عملکرد محمد عمری در پرسپولیس گفت: عمری بازیکن آینده داری است و او توانست تاثیرگذاری اش را نشان بدهد و گل‌های حساسی برای پرسپولیس بزند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه استفاده از بازیکنان جوان برای پرسپولیس کارساز بوده است، گفت: به نظرم از بازیکنان جوان در  آکادمی‌ها باید ذره ذره استفاده کنیم و به هر قیمتی نباید از جوانگرایی بهره ببریم. البته نظارت بر آکادمی‌ها وجود ندارد و روند استفاده از بازیکنان پولی زیاد شده است و هرساله یکی، ۲ بازیکن از رده‌های پایه به بزرگسالان می‌آیند که آن‌ها نیز با توانایی خودشان به این سطح می‌رسند. رده‌های پایه تیم‌های ملی تاثیرگذاری آن چنانی نداشته اند و نظارت باید بهتر شود.

او درباره عملکرد پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت:سرخپوشان نوسان زیاید داشتند و آن‌ها اوایل فصل شرایط ایده آلی نداشتند و با حضور لوکادیا وضعیشتان بهتر شد. البته بعد از رفتن مهاجم هلندی، بازیکنان جوان همانند عمری توانستند نتیجه لازم را برای تیم خود به دست آورند. تیم‌های گل گهر و سپاهان امتیازات را به سادگی  از دست دادند و همین موضوع باعث شد که پرسپولیس بتواند قهرمان نیم فصل اول شود.

کارشناس فوتبال درباره ارزیابی اش از نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: مسابقات لیگ امسال ۲ حالت داشت که به قبل از جام جهانی و بعد از جام جهانی تقسیم می‌شود. تیم‌ها قبل از جام جهانی شرایط ایده آلی داشتند، اما بعد از جام جهانی وقفه ایجاد شده باعث شد که از فرم خود خارج شوند و سطح کیفی لیگ پایین بیاید. سطح تیم‌ها به هم نزدیک شد و مسابقات در سطح متوسطی قرار داشت.

 سید صالحی درباره فقر گلزنی در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: این موضوع به خاطر این بود که بازیکن بازیساز کم داریم. همچنین  بعد از کنار رفتن بازیکنان باتجربه، بازیکن بازیساز و مهاجم طراز اول در مسابقات لیگ کم هستند. بازیکنی همانند لوکادیا موقعیت ۱۰ درصد گل می‌کرد. در جام جهانی قطر هم دیدیم که بازیکنی از لیگ در خط حمله تیم ملی نداشتیم و شاکله اصلی را لژیونر‌ها تشکیل می‌دادند. امیدوارم در نیم فصل دوم شاهد لیگ پویایی باشیم.