والیبال برفی مستقل شد

رئیس فدراسیون والیبال در حکمی عباس نظریان را به عنوان رئیس کمیته والیبال برفی منصوب کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

والیبال برفی نخستین بار در سال ۲۰۰۹ در کشور اتریش ابداع شد و سپس تور والیبال برفی در این کشور برگزار شد. این رشته ورزشی در سال ۲۰۱۵ از سوی کنفدراسیون اروپا به رسمیت شناخته شد و مسابقات والیبال برفی قاره سبز نیز در همان سال برگزار شد.

سال ۲۰۱۹ فدراسیون جهانی والیبال نیز والیبال برفی را در تقویم مسابقات خود قرار دارد و تور‌های جهانی والیبال برفی زیر نظر FIVB استارت خورد.

با توجه به شرایط آب و هوایی ایران، والیبال برفی نیز فعالیت خود را خیلی زود در کشورمان آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ نخستین تور جهانی والیبال برفی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در پیست اسکی دیزین برگزار شد.

رشد و توسعه والیبال برفی یکی از اهداف فدراسیون جهانی و فدراسیون والیبال ایران است و تا کنون مسئولیت این رشته برعهده کمیته ساحلی فدراسیون بود.

فدراسیون والیبال در راستای اهداف تعبیه شده فدراسیون جهانی والیبال مبنی بر قرار گیری رشته والیبال برفی در المپیک ۲۰۳۰ زمستانی فعال کردن این رشته را در دستور کار خود قرار داد و پس از بررسی‌های انجام شده به منظور استفاده و بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود در کشور در جلسه با حضور دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و دکتر وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال به تببین اهداف و نقشه راه توسعه والیبال برفی با بهره گیری از پتانسیل‌های موجود در کشور پرداختند.

در این جلسه داورزنی با صدور حکمی عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی را به عنوان رئیس کمیته والیبال برفی منصوب کرد تا این رشته ورزشی از امروز فعالیت خود را در ساختار اداری فدراسیون والیبال به صورت مستقل آغاز کند. همچنین مقرر شد نظریان با معرفی دبیر کمیته برای پویایی هر بیشتر این کمیته و برنامه ریزی برای رشد و توسعه این رشته ورزشی اقدام کند.

برگزاری رویداد‌های داخلی و بین‌المللی و تشکیل تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف و حرکت به سوی قرارگیری در جمع تیم‌های برتر المپیک زمستانی ۲۰۳۰ از جمله اهداف و برنامه‌های تبیین شده این کمیته فدراسیون والیبال خواهد بود.