طلسم جهان‌بین شکسته نمی شود/ دربی پایتخت به کام صدرنشین

هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال بانوان امروز با برگزاری چند دیدار پیگیری شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

هفته سیزدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران امروز (جمعه ۲۳ دی‌ماه) با چهار دیدار در شهر‌های تهران (دو سالن)، گنبد و شهرکرد پیگیری شد.

در نخستین دیدار این هفته تیم‌های سریک گنبد و ذوب‌آهن اصفهان در سالن المپیک به مصاف هم رفتند و گنبدی‌ها سه بر صفر در خانه حریف را شکست دادند تا همچنان نیم نگاهی به صدر جدول داشته باشند.

شاگردان نیلوفر حجتی در تیم سریک در این دیدار با امتیازات ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی رسیدند و دوازدهمین برد خود در لیگ را به ثبت برسانند تا با ۳۵ امتیاز در جایگاه دوم باقی بمانند.

ذوب‌آهن اصفهان هم که با مربیگری پریسا بحرینی در دور رفت لیگ برتر زنان مغلوب سریک شده بود با حضور فاطمه شعبان خمسه هم نتوانست پیروز این مسابقه باشد و با هشت برد و ۲۵ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند.

لیلی توکلی و منصوره خزچین نظارت فنی و داوری این مسابقه ۷۹ دقیقه‌ای را برعهده داشتند و فرحناز قویدل به عنوان داور اول و زینب حقی در سمت داور دوم این دیدار را قضاوت کردند. فاطمه عنایت بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان تنها کارت زرد این مسابقه را دریافت کرد.

در دومین مسابقه از هفته سیزدهم لیگ برتر زنان، صدیق گفتار وارنا در سالن سیپان میزبان مس رفسنجان بود. دیدار رفت این دو تیم سه بر صفر به نفع مس رفسنجان به پایان رسیده بود و در این مسابقه بار دیگر رفسنجانی‌ها حریف تهرانی خود را شکست دادند.

رفسنجانی‌ها در ست نخست با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند، اما در ست دوم این شاگردان نیلوفر سرمستی‌نیا در تیم صدیق گفتار بودند که با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ مس را مغلوب خود کرده و مسابقه را به ست چهارم کشاندند.

شاگردان آسیه پام در مس رفسنجان ست‌های سوم و چهارم را هم با پوئن‌های ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۸ به نفع خود به پایان رساندند تا با نتیجه سه بر یک پیروز میدان باشند.

مس رفسنجان با پنج برد و ۱۵ امتیاز در جایگاه پنجم و صدیق گفتار وارنا با یک برد و سه امتیاز در رتبه هفتم جدول جای گرفتند.

کبری رضایی، شفیقه احدی، نرگس افشین و گل تکین پذیره به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند. این دیدار ۱۰۳ دقیقه ادامه یافت و سیده کوثر زمانی بازیکن تیم مس رفسنجان کارت زرد گرفت. 

در سومین مسابقه این هفته، دو تیم جهان‌بین چهارمحال و طلوع مهر یزد در شهرکرد به مصاف هم رفتند و یزدی‌ها سه بر صفر حریف را شکست دادند.

شاگردان عالیه فتوحی در تیم طلوع مهر یزد که در دور رفت این مسابقات حریف را شکست داده بودند در این دیدار هم به پیروزی رسیده و با امتیازات ۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۵ تیم جهان‌بین را مغلوب خود کردند.

یزدی‌ها با پنج برد و ۱۵ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارند و جهان‌بین همچنان بدون برد و امتیاز در انتهای جدول جای گرفته است.

مریم آذربایجانی و طوبی بهپوری نظارت فنی و داوری این مسابقه ۹۰ دقیقه‌ای را برعهده داشتند و نسرین حق‌شناس و هنگامه پورحسن هم به ترتیب به عنوان داور اول و دوم این دیدار را داوری کردند. نگار حسینی بازیکن تیم جهان‌بین در ست اول کارت زرد گرفت و تیم جهان‌بین در ست دوم کارت تاخیر دریافت کرد.

در آخرین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر زنان تیم‌های پیکان و سایپا در سالن فدراسیون والیبال به مصاف هم رفتند. در این شهرآورد تیم پیکان سه بر یک حریف را شکست داد تا همچنان در جایگاه نخست جدول رده‌بندی باقی بماند.

دیدار رفت این دو تیم هفته ششم لیگ برتر زنان در سالن ساپکو انجام شده بود و در آن دیدار هم پیکان سه بر صفر حریف را مغلوب خود کرد.

پیکانی‌ها در ست اول و دوم این مسابقه با امتیازات ۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند، اما در ست سوم ۲۹ بر ۲۷ نتیجه را به حریف واگذار کردند تا مسابقه برای مشخص شدن پیروز میدان ادامه یابد. شاگردان فاطمه رشیدی در تیم پیکان در ست چهارم نتیجه را به نفع خود تغییر داده و ۲۵ بر ۱۹ حریف را شکست دادند تا با نتیجه سه بر یک پیروز میدان باشند.

تیم پیکان با ۱۲ برد و ۳۶ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارند و سایپا تهران با ۹ برد و ۲۷ امتیاز در رده سوم جدول است.

مهران اشرف ریاحی، فاطمه زندی، ملیحه نوری و هدیه صابری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم نظارت و قضاوت این مسابقه ۱۱۵ دقیقه‌ای را برعهده داشتند. زهرا بخشی بازیکن تیم سایپا در ست سوم کارت زرد گرفت و پوران زارع بازیکن تیم پیکان در ست چهارم کارت زرد دریافت کرد.