تنهاخ:برای رؤیا پردازی ما زود است

سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد می‌گوید فتح دربی نباید باعث شود مردانش دچار غرور کاذب شوند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

اریک تنهاخ سرمربی منچستریونایتد پس از پیروزی ۲ بر یک امروز (شنبه) مردانش برابر منچسترسیتی در اولین دربی فصل شهر منچستر در ورزشگاه اولدترافورد که در آن شیاطین سرخ گل خورده در دقیقه ۶۰ را با دو گل در فاصله ۴ دقیقه جبران کردند، گفت که هنوز برای رؤیاپردازی درباره قهرمانی زود است. شاگردان تنهاخ با این برد به رده دوم و به فاصله یک امتیازی من‌سیتی رده دومی منچسترسیتی رسیدند و حالا با یک بازی بیشتر نسبت به آرسنال ۶ امتیاز با این تیم فاصله دارند. این در حالیست که هنوز تمام بازی‌های نیمه اول فصل لیگ برتر برگزار نشده است.

تنهاخ گفت: هواداران شاید بتوانند رؤیاپردازی کنند، اما برای ما هنوز زود است. نباید دچار غرور کاذب شویم. هنوز برای بلندپروازی زود است و باید قبول کنیم که بازی‌مان جای زیادی برای پیشرفت دارد. در بازی‌های بعدی نباید بگذاریم مانند این بازی کنترل مسابقه در نیمه دوم به آسانی از دست‌مان خارج شود، چون عقب افتادن از حریف در چنین شرایطی اجتناب ناپذیر است و لزومی هم ندارد اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را بدهیم. کارمان را که درست انجام دهیم، قواعد را که رعایت کنیم، می‌توانیم بازی را هم کنترل کنیم، درست مانند نیمه اول این بازی. البته این فوتبال حرفه‌ای است و در آن کم توجهی به کوچکترین جزئیات بزرگترین لطمات را دارد. پس باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم و بعد از آن بیشتر روی جزئیات تمرکز کنیم. ما پیشرفت کرده‌ایم و این واضح است. با این حال هنوز راهی طولانی در پیش داریم. بسیاری از بخش‌های بازی‌مان نیاز به ارتقا دارد.

تنها دفعه‌ای که من‌یونایتد در این فصل پس از دریافت گل اول بازی را برده، در خانه اورتون بود، اما شاگردان تنهاخ این کار را برابر مدافع عنوان قهرمانی هم انجام دادند.

سرمربی هلندی شیاطین سرخ در این خصوص هم تأکید کرد: ما اغلب درباره تیم‌ها، پیشرفت‌شان، تاکتیک‌هایشان و … صحبت می‌کنیم که این یکی از وظایف اصلی یک مربی است. یکی از فاکتور‌هایی هم که او باید به تیمش یاد بدهد، استقامت است. انگیزه تیم ما به سرعت در حال افزایش است. تیم ما دارد یاد می‌گیرد در لحظات سخت، بعد از گل خوردن و تحت فشار چگونه بازی را مدیریت کند. به نظرم ما در تیم‌مان بازیکنان با تجربه‌ای داریم که می‌دانند چطور باید این کار را انجام داد و به همین دلیل هم الان نسبت به دو ماه پیش خیلی بهتر شده‌ایم.