عکس | تحریف نام خلیج فارس در ایران؛ خودزنی عجیب در داخل کشور با عنوان جعلی

ایران ورزشی نوشت: در عین ناباوری یک تحریف مستقیم دیگر از نام خلیج همیشگی فارس این بار در رشته بسکتبال آن هم در پایتخت کشورمان رخ داده است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

بیست‌وپنجمین دوره از رقابت‌های فوتبال جام کشورهای عربی حوزه حاشیه خلیج‌فارس روز پنج‌شنبه هفته گذشته با قهرمانی تیم ملی فوتبال عراق به پایان رسید که قهرمانی همسایه ایران در این تورنمنت با نام و عنوان جعلی، تبریک و واکنش بسیاری از مقامات را هم در پی داشت.

استفاده از عبارت جعلی و غیرقانونی «خلیج ع.ر.ب.ی» توسط جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، خشم بسیاری از اهالی کشورمان را برانگیخت. رئیس فیفا به‌طور حتم کدهای اخلاقی سازمان خودش را نقض کرده و گامی سیاسی برداشته اما فدراسیون فوتبال ایران واکنشی به‌جز یک اعتراض بی‌نام‌ونشان و بی‌مخاطب نداشت.

همین واکنش عجیب و البته از سرِ رفع تکلیف باعث آن شد که اینفانتینو باز هم تحریف نام خلیج همیشگی فارس را تکرار کند و رسمیتی غیرقانونی و مجعول به یک تورنمنت نه‌چندان معتبر ببخشد. این تحریف و جعل‌ها اما فقط محدود به فوتبال نیست و گل فوتبال به سبزه بسکتبال هم آراسته شده است.

رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا در حالی برگزار می‌شود که ۱۶ تیم حاضر در آن طی ۲ بخش جداگانه به مصاف هم رفته‌اند؛ یک بخش با نام مسابقات «WASL» و بخش دیگر با نام جعلی، پرحاشیه و حساس «لیگ خلیج» که البته نماینده‌ای از ایران در این بخش نیست.

عکس| تحریف نام خلیج فارس در قلب ایران/ خودزنی عجیب در داخل کشور با عنوان جعلی

استفاده از این عبارت طی هفته‌های اخیر باعث بروز واکنش‌های دیپلماتیک زیادی شده اما به‌نظر می‌رسد فدراسیون بسکتبال از آن‌جا که نماینده‌ای در این لیگ جعلی نداشته، نیازی به اعتراض رسمی به فیباآسیا و یا حتی فیبا ندیده است.

با این حال اما در بازی روز چهارشنبه گذشته بین تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الریاضی لبنان که پیروزی نماینده ایران را هم در پی داشت، نام جعلی و مبهم خلیج در کنار مسابقات غرب آسیا، در تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین تالار بسکتبال آزادی درج شده و به نمایش درآمده است.

258 258