شهداب به امید درخشش برابر فولاد/ جدال مدعیان در تهران

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر والیبال مردان روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه پیگیری می‌شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

 هفته بیست‌ویکم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز چهارشنبه پنجم بهمن با هفت دیدار در شهر‌های گرگان، گنبد، تهران، اردکان، سیرجان، رامسر و مریوان پیگیری می‌شود.

تیم پیکان تهران در حساس‌ترین دیدار این هفته در سالن فدراسیون والیبال، میزبان لبنیات هراز آمل است، دو تیم مدعی که نماینده آمل در دور رفت موفق به شکست سه بر صفر حریف شد و پیکانی‌ها در اندیشه جبران این نتیجه با استفاده از امتیاز میزبانی هستند.

تیم لبنیات هراز با ۱۶ برد و ۴۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و صعودش به مرحله پلی‌آف قطعی شده و طبیعی است که بازیکنان این تیم استرس کمتری نسبت به پیکان داشته باشند. پیکانی‌ها نیز با ۱۴ برد و ۴۴ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارند و با توجه به ناکامی در هفته بیستم در ارومیه، به‌دنبال ریکاوری مناسب و آرامش روانی برای جدال سخت با صدرنشین لیگ برتر هستند.

در دیگر مسابقه مهم و حساس این هفته، تیم فولاد سیرجان ایرانیان میزبان شهداب مدافع عنوان قهرمانی است. نماینده یزد این مسابقه را سکوی برای کسب سهمیه پلی‌آف می‌داند و در صورت شکست میزبان خود، حضورش در مرحله یک چهارم نهایی قطعی خواهد شد، همانگونه که لبنیات با شکست نماینده سیرجان به این هدف دست یافت.

شاگردان سعید رضایی در تیم سیرجان هم اکنون با ۱۱ برد و ۳۴ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارند و حریف این تیم که مدافع عنوان قهرمانی است با ۱۵ برد و ۴۲ امتیاز در رتبه دوم است. دیدار رفت دو تیم نیز سه بر دو به سود شهداب به پایان رسید و سیرجان به دنبال جبران این نتیجه در بازی خانگی است.

تیم هورسان رامسر که هفته بیستم در رفسنجان مغلوب مس شد، این هفته در بازی خانگی به مصاف سایپا تهران می‌رود. نارنجی‌پوشان با سه برد و ۱۴ امتیاز در انتهای جدول قرار دارند و در تقابل با هورسان چیزی برای از دست دادن ندارند، بنابراین با تمام قدرت و انگیزه به مصاف میزبان خود خواهند رفت تا شاید از منطقه قرمز جدول رهایی یابند.

هورسانی‌ها نیز با ۱۲ برد و ۳۵ امتیاز در رتبه چهارم جدول هستند و اگر مغلوب سایپا شوند، حتما این رتبه جدول را از دست می‌دهند، زیرا سه تیم نیان، سیرجان و پاس با ۱۱ برد در تلاش برای کسب رتبه چهارم جدول هستند. دیدار دور رفت دو تیم سه بر یک به سود سایپا شد.

سالن زاگرس مریوان در هفته بیست‌ویکم میزبان مسابقه دیگری است که راه‌یاب و نیان الکترونیک به مصاف هم خواهند رفت. نیان بعد از شکست سایپا در تهران به مریوان می‌رود تا به دوازدهمین برد خود دست یابد، اما راه‌یاب به امید استفاده از امتیاز میزبانی و کسب نهمین برد است.

نیان با ۳۵ امتیاز در رتبه پنجم و راه‌یاب با ۲۱ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد و دیدار رفت دو تیم نیز سه بر یک به سود نماینده مشهد شد و شاگردان حامد صمدی روز سختی در مریوان خواهند داشت.

پاس گرگان که با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز جایگاه هفتم جدول را در اختیار دارد، این هفته در سالن امام خمینی (ره) میزبان شهرداری ارومیه (۹ برد، ۲۵ امتیاز و جایگاه دهم) است، دیداری که در دور رفت سه بر صفر به سود گرگان شد و شاگردان عیسی سنگدوینی در تلاش برای تکرار این نتیجه هستند. اما شهرداری ارومیه تیمی متفاوت نسبت به دور رفت است و شکست این تیم با انگیزه، کار آسانی نخواهد بود. ارومیه در هفت مسابقه دور برگشت تنها یک شکست تجربه کرد و در شش بازی فاتح میدان شده است.

در یکصد و چهل‌وچهارمین مسابقه لیگ برتر والیبال سال ۱۴۰۱ تیم ایفاسرام اردکان با هدایت علیرضا طلوع‌کیان میزبان مس رفسنجان است، دیداری بین کویرنشینان لیگ که حساسیت خاص خود را دارد.

مس در هفته بیستم موفق به شکست هورسان شد تا بعد از هفت هفته لذت پیروزی را دوباره احساس کند، بنابراین بازیکنان این تیم انگیزه بسیار خوبی برای رقابت با ایفاسرام دارند.

ایفاسرام با ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز در رتبه هشتم است و مس با چهار برد و ۱۵ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد و برای بهبود جایگاه خود محکوم به شکست حریفان در دیدار‌های باقی مانده مرحله مقدماتی است. مسابقه رفت دو تیم نیز سه بر یک به سود ایفاسرام به پایان رسید و مسی‌ها این هفته در اندیشه شگفتی‌سازی در خانه حریف هستند.

گیتی‌پسند اصفهان تیم نهم جدول با ۹ برد و ۲۷ امتیاز در هفته بیست‌ویکم میهمان شهرداری گنبد در سالن المپیک این شهر است تا تعداد برد‌های خود را دو رقمی کند، اما شکست گنبد در خانه کار آسانی برای اصفهانی‌ها نخواهد بود.

شهرداری گنبد با هفت برد و ۲۰ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول است و در صورت برد در این مسابقه و شکست راه‌یاب مقابل نماینده مشهد، یک پله صعود در جدول خواهد داشت. مسابقه دور رفت دو تیم سه بر دو به سود گنبد شد.

برنامه کامل هفته بیست‌ویکم لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

گرگان، سالن امام خمینی (ره)، ساعت ۱۵

پاس گرگان – شهرداری ارومیه

گنبد، سالن المپیک، ساعت ۱۵

شهرداری گنبد – گیتی‌پسند اصفهان

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۵

پیکان تهران – لبنیات هراز آمل

اردکان، سالن آیت‌اله خاتمی، ساعت ۱۵

ایفاسرام اردکان – مس رفسنجان

سیرجان، سالن امام علی (ع)، ساعت ۱۵

فولاد سیرجان ایرانیان – شهداب یزد

مریوان، سالن زاگرس، ساعت ۱۵

راه‌یاب ملل مریوان – نیان الکترونیک خراسان

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت ۱۶

هورسان رامسر – سایپا تهران