افشاگری مربی سابق ایران از پیشنهاد تیم ملی آمریکا به کی‌روش

دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران فاش کرد که این هفته مذاکره برای انتخاب تیم جدید این مربی پرتغالی آغاز می‌شود و تیم ملی آمریکا هم برای جذب کی‌روش ابراز تمایل کرده است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا ، قرارداد کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی با تیم ملی فوتبال ایران بعد از حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان رسید. از آن زمان، فدراسیون فوتبال هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص نکرده و البته هنوز ادامه کار یا قطع همکاری با کارلوس کی روش هم به صورت رسمی اعلام نشده است.

در ماه های اخیر از تیم های ملی چین و قطر به عنوان مشتریان جدی کی روش یاد می شد. روزنامه «اوجوگو» پرتغال چند روز پیش اعلام کرد که کی روش سرمربی بعدی تیم ملی قطر به جای «فیلیکس سانچز» خواهد بود؛ در حالی که بعضی از رسانه های چین هم از شانس بالای این مربی برای حضور در تیم این کشور یاد کرده بودند.

این خبرها در شرایطی منتشر شده است که تکلیف کارلوس کی روش برای مقصد بعدی خود احتمالا حداکثر تا یکشنبه آینده مشخص می شود. این خبری است که «راجر دسا» دستیار کی روش در تیم های ملی ایران و مصر آن را افشا کرده است.

وب سایت Thisisfootball.Africa گزارشی را در این ارتباط منتشر کرد و نوشت:

«راجر دسا در میان مذاکراتی که در آخر هفته (شنبه و یکشنبه بعد) انجام خواهد شد، برای اعلام مقصد بعدی اظهار بی میلی می کند. قرارداد کارلوس کی روش و راجر دسا با ایران پس از هدایت آنها در جام جهانی فوتبال در قطر به پایان رسید. پیش از این، دسا و کی روش، تیم ملی مصر را هدایت کردند، جایی که آنها پس از شکست در ضربات پنالتی به سنگال، از راهیابی به جام جهانی بازماندند.»

این رسانه آفریقایی به گزارش های رسانه های چین از مذاکره و توافق با کی روش اشاره کرد و در ادامه نوشت: « طبق گزارش‌ها از چین، ظاهراً قرار است کی‌روش به‌عنوان سرمربی جدید این کشور انتخاب شود، اما بر اساس اطلاعات ما ممکن است آن‌طور که فکر می‌کردیم معامله‌ای انجام نشده باشد. با این حال رسانه های چینی اکنون می گویند که اعلام نام کی روش قریب الوقوع است؛ پس از اینکه ظاهرا او و دستیارانش بر سر شرایط با فدراسیون فوتبال چین به توافق رسیدند. به گزارش پایگاه خبری c.m.163 چین، کی روش و کادرش پیشنهاد فدراسیون فوتبال چین برای سرمربیگری تیم ملی این کشور را پذیرفته و راه مربیگری این تیم آسیایی را در پیش خواهند گرفت.»

Thisisfootball.Africa در بخش دیگری از گزارش خود آورد: « دسا یک هفته پیش علاقه کشورهایی مانند قطر و آمریکا را در برابر تیم های ایران و چین را تایید کرد. مربی سابق تیم های بیدوست و اورلاندو پیراتس (راجر دسا) در آن زمان گفت که آنها در حال بررسی گزینه های خود هستند و در زمان مناسب انتخاب خواهند کرد که کجا بروند.»

دسا همچنین به این رسانه گفت: «در ۴۸ ساعت آینده خواهم فهمید که کجا می‌روم یا کجا نمی‌روم. من باید آخر این هفته برای مذاکره به بیرون (از آفریقای جنوبی) سفر کنم. امیدوارم هفته آینده برگردم تا در صورت توافق، وسایلم را جمع کنم.»

251251