تقدیر از جردن باروز در روز خاص آمریکایی‌ها

فدراسیون کشتی آمریکا در روزی ویژه تحت عنوان «ماهِ تاریخ سیاهپوستان»، از هفت یکه‌تاز خود که بالاتر از نوابغ کشتی این کشور قرار گرفته‌اند، تقدیر کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

در حالی یک سیاهپوست بلندآوازه‌ترین کشتی‌گیر تاریخ آمریکا است که رکورد‌ها را یکی پس از دیگری به سود خود تغییرداده، فدراسیون این کشور در مناسبتی خاص از جردن باروز و ۶ سیاهپوست دیگر تقدیر کرد.

فدراسیون کشتی این کشور نوشت: «کشتی آمریکا به مناسبت «ماه تاریخ سیاهپوستان» مفتخر است که مقام و جایگاه جردن باروز را ارج نهد.»

ماه تاریخ سیاهپوستان نوعی گرامیداشت سالانه است که از ایالات متحده آمریکا سرچشمه گرفته و در این کشور تحت عنوان «ماه تاریخ آمریکایی-آفریقایی» نیز نامیده می‌شود.

این رویداد توسط دولت‌های کانادا و آمریکا به رسمیت شناخته شده و مدتی است در کشورهایی، چون ایرلند، هلند و بریتانیا نیز به طور غیررسمی برگزار می‌شود.

این مراسم به عنوان راهی برای گرامیداشت افراد و رویداد‌های مهم در تاریخ مهاجرت مردم آفریقا آغاز شد و در کانادا و آمریکا در ماه فوریه و در دیگر کشور‌ها در ماه اکتبر برگزار می‌شود.

باروز با رکورد هفت طلای جهان و المپیک در تاریخ کشتی آمریکا بالاتر از نوابغی، چون جان اسمیت و بروس بامگارتنر، یکه‌تاز است و همواره به عنوان یکی از برترین ورزشکاران سیاهپوست در تاریخ ایالات متحده مورد توجه بوده است.