مالت ۰-۲ ایتالیا/ قهرمان اروپا سرحال نیست

ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی اروپا، در زمین مالت با ارائه بازی نه چندان خوب، به پیروزی خفیف ۰-۲ دست یافت.

image_pdfimage_printچاپ خبر

ایتالیا دیشب در دومین بازی از دور انتخابی یورو ۲۰۲۴ میهمان مالت بود. آتزوری بازی اول خود را در خانه به انگلیس باخته بود و امشب باید سه امتیاز را کسب می‌کرد. ایتالیایی‌ها در نهایت نیز به هدف خود رسیدند.

۱۵ دقیقه از بازی گذشته بود که متئو رِتِگی، مهاجم جدید ایتالیایی‌ها، در دومین بازی خود برای این تیم موفق به زدن دومین گلش شد. او که آرژانتینی-ایتالیایی است و برای تیگره آرژانتین بازی می‌کند، تک گل ایتالیا را برابر انگلیس به ثمر رسانده بود و امشب نیز روی ارسال کرنر ساندرو تونالی و با ضربه سر گل اول ایتالیا را به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۷ بازی ایتالیا برتری خود را دو برابر کرد. این بار تونالی به متئو پسینا پاس گل داد تا او در دهانه دروازه گلزنی کند. ایتالیا در ادامه، بخت‌های گلزنی دیگری هم داشت، ولی نیمه نخست با همان دو گل به اتمام رسید.

در نیمه دوم ایتالیا بر خلاف انتظارات ظاهر شد و نتوانست کار خاصی انجام دهد. در عوض مالت دو بار شانس خوب گلزنی داشت، ولی با بی‌دقتی بازیکنانش موقعیت‌ها از دست رفتند تا بازی در نهایت با برتری ۲-۰ قهرمان اروپا تمام شود. ایتالیا با این برد در گروه C سه امتیازی شد و با یک بازی بیشتر از مقدونیه، به دلیل گل زده بیشتر، پشت سر انگلیس قرار گرفت.