حل و فصل پرونده‌های مالی تا پایان سال ۲۰۲۲/ قانون جدید AFC هم به کمک استقلال نمی‌آید!

قانون جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نمی‌تواند برای حضور آبی‌ها در لیگ قهرمانان، به این باشگاه کمک کند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

بحث دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، مسئله بسیار مهمی است که این روز‌ها فوتبال ایران و باشگاه استقلال را به خود مشغول کرده است. احتمال حذف این تیم از مسابقات فصل آینده جدی است و حتی بزرگ‌ترین روزنامه عربستان نیز به بحث دریافت مجوز حرفه‌ای اشاره کرده است.

روزنامه معتبر الریاضیة عربستان تیتر شماره یک و اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده که بحث مربوط به صدور مجور حرفه‌ای است. این روزنامه با تیتر “مجوز آسیایی؛ جمعه آخرین فرصت است” با عبدالعزیز الحمیدی، رئیس کمیته صدور مجوز در لیگ حرفه‌ای عربستان گفت‌وگویی را انجام داده که حاوی نکات مهمی است.

الحمیدی به الریاضیة گفته است: جمعه آینده، ۳۱ مارس (مصادف با ۱۱ فروردین) آخرین مهلت باشگاه‌ها برای ارائه مدارک مربوط به بند تعهدات مالی است که در ضوابط مالی صدور مجوز آسیایی نقش اصلی را ایفا می‌کند. بند تعهدات شامل حقوق باشگاه‌ها، بازیکنان و کادر فنی و بخش‌های اداری حوزه فوتبال است که هفت مورد دیگر نیز قابل ارزیابی است.

وی در ادامه به الریاضیة گفته است: به دلیل اصلاح تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان توسط AFC، در سال‌های گذشته ارزیابی‌های مالی به دوره ۳۰ ژوئن (۹ تیر) منتهی می‌شد. اما امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و ارزیابی تعهدات مالی برای دوره منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود.

نکته ناراحت کننده این است که قانون جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نمی‌تواند برای حضور استقلال در لیگ قهرمانان به این باشگاه کمک کند. چرا که رأی پرونده استراماچونی توسط دادگاه CAS و در تابستان سال گذشته صادر شده و آبی‌ها علاوه بر این، چند پرونده باز دیگر نیز دارند که شانس حضور آن‌ها در آسیا را به حداقل رسانده است.