سوریان: همه چیز را فدای مدال نمی‌کنیم/ مثل سال گذشته هدفم در نوجوانان قهرمانی جهان نیست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان تاکید کرد که برای او تداوم کار نوجوانان و یادگیری راه و روش زندگی قهرمانی بیش از قهرمانی شاگردانش اهمیت دارد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان درباره مسابقات قهرمان کشوری نوجوانان فرنگی اظهار داشت: درمجموع بد نبود، ۳۸۳ کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حضور داشتند که طی دو روز با هم به رقابت پرداخته و نفرات برتر مشخص شدند. به نظرم شرایط بهتری در مقایسه با سال گذشته بر این رقابت‌ها حاکم بود و مربیان هم خداراشکر بیشتر از گذشته موضوع کاهش وزن را رعایت کرده بودند. این بار کیلو‌های زیادی از وزن بدن نوجوانان برای مسابقه کم نشد و این برای خود من راضی‌کننده بود.

وی در مورد مراحل بعدی انتخاب ملی‌پوشان نوجوان تصریح کرد: نفرات منتخب این رقابت‌ها دهم یا دوازدهم فروردین به اردو خواهند آمد که اولین مرحله از اردوی تیم ملی برای شرکت در دو جام پیروزی ترکیه و جام علی‌آبادی است. این در رقابت مثل سال گذشته در فاصله نزدیک به هم برگزار می‌شود بنابراین ما دو تیم متفاوت در آن‌ها شرکت خواهیم داد و هر کدام از نفرات در یک میدان محک می‌خورند.

سوریان در پاسخ به این سوال که اعزام فرنگی‌کاران نوجوان به جام پیروزی قطعی شده؟، گفت: من از فدراسیون این را خواستم و به احتمال زیاد انجام می‌شود. به موازات آن هم جام علی‌آبادی را داریم که به احتمال قوی شهر اندیمشک میزبانش خواهد بود. هر دو رقابت در اردیبهشت ماه خواهد بود که تیم اول به جام پیروزی و تیم دوم به جام علی‌آبادی می‌روند و نفرات منتخب برای شرکت در مسابقات آسیایی قرقیزستان که اواخر مرداد برگزار می‌شود، به عضویت تیم ملی درمی‌آیند. تیم اعزامی به مسابقات جهانی هم از خلال دو تورنمنت پیروزی و علی‌آبادی و مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب می‌شود. این رقابت‌ها مرداد ماه در ترکیه برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی با اشاره به اینکه ۲ عضو سال گذشته تیم ملی در مسابقات کشوری هم اول شدند و شانس حضور مجدد در مسابقات جهانی را دارند، درمورد اینکه امسال هم تیمش را شانس قهرمانی جهان می‌داند، خاطرنشان کرد: باز هم حرف سال گذشته را تکرار می‌کنم، هدف‌مان اصلا قهرمانی نیست بلکه این است که کشتی‌گیران مستعد بیشتری را به تیم ملی جوانان بدهیم که پشتوانه تیم ملی بزرگسالان باشند، این برایم بیشتر از هر چیز دیگری ارزش دارد و اینکه این نوجوانان کارشان در رده‌های سنی بالاتر نیز تداوم داشته باشد. درواقع می‌خواهیم راه و روش زندگی قهرمانی را یادشان دهیم اگر در کنارش مدال جهانی هم بگیرند و دست پر از مسابقه برگردند که چه بهتر، اما همه چیز را فدای مدال نمی‌کنیم.

محسن سوریان در خاتمه درباره وضعیت وزنی شاگردانش تاکید کرد: مثل قبل به دنبال فشار بیش از حد روی نوجوانان و وزن کم کردن‌شان نیستیم، بعد از مسابقات همه را کنترل وزن کردیم، بچه‌هایی که وزن‌شان زیاد باشد قبول نمی‌کنیم که وزن کم کنند و باید یک وزن بالاتر بروند. این تیم کار زیاد دارد و متاسفانه زمان زیادی هم نداریم. از اولین اردو تا پایان مسابقات جهانی ۸ مرحله اردوی تقریبا ۱۰ روزه خواهیم داشت.

تسنیم