مشکلات باعث وقفه در پیشرفت شمشیربازی شده است

حامد صداقتی گفت: در گذشته یکسری مشکلاتی وجود داشت و همین مسئله باعث وقفه در پیشرفت شمشیربازی شده بود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

حامد صداقتی سرمربی جدید تیم ملی اپه درباره انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار کرد: مدتی بود به صورت جدی با مسئولان فدراسیون شمشیربازی درباره شرایط همکاری مذاکراتی داشتم و در آن مطالبات زیادی را خواستار بودم و تنها منتظر بودم تا هم فدراسیون رئیس جدید خود را بشناسد و هم اینکه با پایان یافتن تعطیلات نوروزی شرایط را به سمت و سویی پیش ببریم تا در محیطی دوستانه‌تر با فدراسیون درباره مدت زمانی و .. به صحبت بپردازیم.

او افزود: سالی مهم و حیاتی در انتظار ورزش ایران است، زیرا هم باید در بازی‌های آسیایی و هم در گزینشی المپیک حضور پیدا کنیم و به همین دلیل هم یکسری برنامه‌ها اعم از روند تمرینی و همچنین اعزام به مسابقات مهم را به رئیس فدراسیون ارائه دادیم تا حضوری پُر رنگ و با اهمیت در رقابت‌ها داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی اپه عنوان کرد: طبق برنامه‌ای که تنظیم کرده‌ایم از ماه آینده تصمیم به شروع اردو‌ها داریم و اردوی نخست ما به احتمال زیاد در تهران خواهد بود. اگر چه مسئولان فدراسیون در تدارک و بازدید از مکان‌های مختلف برای ما هستند تا در بهترین شرایط به تمرین بپردازیم. اولین برنامه ما هم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است تا در آن هم وضعیت شمشیربازان را محک بزنیم و هم اینکه از دل این رقابت‌ها بتوانیم استعداد‌های خوبی شناسایی کنیم.

صداقتی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل برخی شرایطی که فدراسیون از قبل داشت در روند برگزاری تمرینات وقفه ایجاد شده بود و اولین برنامه‌ریزی ما در این است تا برنامه‌ها را اصولی پیش ببریم تا تیم را برای حضور در مسابقات پیش‌رو به ثبات پایدار از لحاظ آمادگی برسانیم. امیدواریم به صورت منسجم اردو‌هایی انجام دهیم تا تیم را به شرایط ایده‌آل نزدیک کنیم.

او با اشاره به اینکه از لحاظ تفکر به پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی نزدیک است، بیان کرد: خوشبختانه از آنجایی که پورسلمان پیش از ورود به عرصه مدیریتی خودش ورزشکار بوده خیلی خوب به تمام زوایا مسلط است. اگر چه در گذشته یکسری مشکلاتی وجود داشت و همین مسئله باعث وقفه در پیشرفت رشته ما شده بود، زیرا برنامه خاصی برای رشته اپه وجود نداشته است، اما اکنون خداراشکر رئیس فدراسیون قول‌های خوبی به ما داده تا با تزریق منابع مالی در بحث برگزاری اردو‌ها و همچنین اعزام به مسابقات بین‌المللی با مشکلی مواجه نشویم.

سرمربی تیم ملی اپه ادامه داد: البته باید پذیرفت رشته ما وابسته به قیمت ارز و همچنین تجهیزات محوری است، اما باز طبق قول‌هایی که رئیس فدراسیون به ما داده در تلاشیم وقفه‌ای در برنامه‌های ما پیش نیاید تا بتوانیم یک روند رو به جلو در اسلحه اپه به وجود بیاوریم. واقعأ از ته دل می‌گویم پتانسیل خوبی در بین ورزشکاران اپه وجود دارد، زیرا توانسته‌ایم هم در بخش پسران و هم دختران به مدال بازی‌های کشور‌های اسلامی برسیم و هم اینکه شاهد درخشش بچه‌ها در مسابقات جهانی قاهره باشیم. تیمی قوی داریم و ان‌شا الله با حمایت‌های مسئولان فدراسیون و همچنین تلاش خود بچه‌ها به نتایج قابل قبولی برسیم و به اعتمادی که مسئولان کرده‌اند به این شکل پاسخ روشنی بدهیم.

صداقتی در پایان خاطر نشان کرد: از فدراسیون خواستار اردوی برون مرزی و همچنین تدارک اردو‌های منسجم درایران شده ام و همچنین به مسابقات خوبی هم برویم تا با حضور در آن‌ها بتوانیم رنکینک جهانی شمشیربازان را به سمت مسیر صعودی ارتقا دهیم. برنامه کوتاه مدت ما حضور در ورلدکاپ ترکیه در خرداد ماه است و برنامه مهم‌تر ما هم مربوط به حضوری قابل قبول در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک برنامه‌ریزی شده است. آخرین مسابقه رسمی ما حضور در کشور‌های اسلامی بوده و نیاز است تا دوباره استارت کار را با شرایط بهتری بزنیم.