حضور جامعه ووشو در روز جهاني اهداي خون

به گزارش خبرگزاری ایپنا و به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو؛ 14 ژوئن روز تولد «کارل لندشتاينر» زيست‌شناس اتريشي برنده جايزه نوبل فيزيولوژي و پزشکي در سال 1930 به خاطر کشف گروه‌هاي خوني است و اين روز را به پاسداشت اين مرد علم و زندگي ، روز جهاني اهداي خون نامگذاري کرده اند. […]

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا و به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو؛ 14 ژوئن روز تولد «کارل لندشتاينر» زيست‌شناس اتريشي برنده جايزه نوبل فيزيولوژي و پزشکي در سال 1930 به خاطر کشف گروه‌هاي خوني است و اين روز را به پاسداشت اين مرد علم و زندگي ، روز جهاني اهداي خون نامگذاري کرده اند.
سه شنبه شب و در سالروز جهاني اهداي خون، مسوولان فدراسيون ووشو و تمامي هيات هاي استاني با حضور در مراکز انتقال خون در اين امر خداپسندانه شرکت کردند.
در تهران مسوولان فدراسيون ووشو (دکترمهدي علي نژاد، محمود متدين، محمد پورغلامي، حجت الاسلام افضلي، ايرج رحماني، محمود رشيدي، اميرحسين ميرزاييان، حسين اوجاقي به همراه اعضاي تيم ملي ووشوي بزرگسالان) در مراسم باشکوه گراميداشت سالروز جهاني اهداي خون شرکت کرده و در پايان اهداي خون داشتند.
هيات هاي ووشوي سراسر کشور نيز همزمان در مراکز سازمان انتقال خون حضور يافته تا به عنوان اهالي نخستين فدراسيون رزمي در اين امر نيک، حضور پرشوري داشته باشند.
«حسين اوجاقي» سرمربي تيم ملي ووشوي ايران و قهرمان پرافتخار سابق جهان به نمايندگي از جامعه ووشو در خصوص اين حرکت انسان دوستانه، گفت: خوشحالم که همزمان در سراسر کشور اين اقدام صورت گرفت و تفاهمنامه اي که فدراسيون با سازمان انتقال خون امضا کرده است در راستاي رفتار خداپسندانه است.
وي افزود: بالاتر از اين تفاهمنامه، حس هم نوع دوستي در بين اهالي ووشوي کشور است و براي اعضاي تيم ملي ووشو، رفتار مردم که براي اهداي خون خود مشتاقانه اقدام مي کنند بسيار باارزش بود.
 اوجاقي در پايان تصريح کرد: ورزشکاران و هنرمندان براي جامعه الگو هستند و حضور در چنين حرکات مثبت مي تواند جوانان را نيز ترغيب کند.