بیانیه فولاد علیه سرمربی نفت

باشگاه فولاد خوزستان با انتشار بیانیه‌ای تند به اظهارات سرمربی نفت مسجد سلیمان پاسخ داده است.

image_pdfimage_printچاپ خبر

دیدار شب گذشته فولاد خوزستان مقابل نفت مسجد سلیمان در شرایطی با پیروزی یک بر صفر شاگردان منصوریان خاتمه پیدا کرد، که ابراهیم اشکش سرمربی تیم حریف در کنفرانس خبری پس از مسابقه نسبت به آبیاری چمن مسابقه دقایقی پیش از شروع بازی معترض بوده و از سوی دیگر درباره سرمربی تیم حریف هم صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

ساعاتی پس از این مسابقه حالا باشگاه فولاد خوزستان با انتشار بیانیه‌ای تند که در ادامه می‌خوانید به اظهارات سرمربی نفت مسجد سلیمان پاسخ داده است: 
«شاگردان علیرضا منصوریان شب گذشته با ارائه نمایشی خوب موفق شدند دربی خوزستان را با برد پشت سر بگذارند و به روند مثبت و رو به رشد خود ادامه دهند.

با این حال متاسفانه سرمربی نفت مسجدسلیمان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از این مسابقه، با طرح دلایل واهی سعی در شانه خالی کردن از شکست و فرار رو به جلو داشت. دلیلی که بیشتر به علت بی‌اطلاعی از قوانین حرفه‌ای فوتبال در ایران و در سطح آسیا است و البته باید بابت این موضوع این به ایشان حق داد؛ چراکه او سابقه فعالیت اندکی در سطح لیگ برتر فوتبال ایران داشته است.

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در حالی از خیس بودن زمین انتقاد کرده است که آبیاری زمین طبق قوانین فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا با نظارت ناظر مسابقه به مدت یک دقیقه قبل از شروع بازی و باز هم به مدت یک دقیقه در بین دو نیمه انجام می‌پذیرد. این اتفاق برای تمام مسابقات لیگ برتر و حتی سطح آسیایی و ملی انجام می‌پذیرد و مختص به باشگاه فولاد نیست. حتی در مسابقات قبلی خانگی مقابل نساجی، استقلال، ملوان و … چنین اتفاقی با تایید ناظر مسابقه رخ داد. 

هم‌چنین سرمربی نفت در بخش دیگری از کنفرانس خود پا را فراتر گذاشته و ضمن دخالت در مسائل مدیریتی باشگاه فولاد، در خصوص تفکرات سرمربی محترم تیم بزرگسالان در راستای تمدید قرارداد بازیکنان این تیم به مدت ۲ و ۳ سال سخن به زبان آورده است! موضوعی که بیان آن از سوی سرمربی تیم حریف در کنفرانس مطبوعاتی واقعاً جای سوال و البته تاسف دارد. از سوی دیگر قابل قبول نیست مربی‌ای که از ۸ مسابقه، ۷ باخت (۳ امتیاز از ۲۴ امتیاز) به دست آورده، درباره تیم و مربی‌ای صحبت کند که ضمن کسب نتایج قابل قبول طی مدت کوتاه حضور در باشگاه فولاد، سابقه قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال ایران و فعالیت در چند باشگاه لیگ برتری را در کارنامه داشته است.

به طور حتم مدیریت کلان مجموعه فولاد، هیئت مدیره و مدیریت باشگاه دلسوزتر از ایشان هستند که برای تیم بزرگ فولاد بهترین هدف و برنامه را داشته باشند. جای تعجب دارد که در فوتبال خوزستان که مهد تربیت بازیکن و مربی است، چنین افرادی مشغول به کار شده که به خود اجازه اظهار نظر درباره هر مسئله‌ای را می‌دهند. البته دلایل آن روشن است؛ فرار از مسئولیت سوق دادن تیم دوست داشتنی نفت مسجدسلیمان به لیگ یک و شکستن دل هواداران بی شمار آن.

لازم به ذکر است که بخش حقوقی باشگاه فولاد اظهارات سرمربی نفت را به علت تشویش اذهان عمومی در مراجع ذی صلاح و فدراسیون فوتبال پیگیری خواهد کرد. به امید موفقیت فولاد بزرگ.»