انتخابی تیم ملی کاراته مردان با حضور پیشکسوتان کاراته ایران در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

انتخابی تیم ملی کاراته مردان با حضور پیشکسوتان کاراته ایران در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

مرحله اول انتخابی تیم ملی کاراته مردان از صبح امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور چهار نفر سکو نشین مسابقات قهرمانی کشور، نفرات اعزامی به کشور‌های اسلامی قونیه و مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان و همچنین نفرات اول امید‌های جهان و آسیا در سال ۲۰۲۲ آغاز شده است.

این رقابت‌ها طی روز‌های ۵و۶ اردیبهشت در بخش مردان و۷ اردیبهشت نیز در بخش بانوان برگزار می‌شود. 

رقابت در اوزان ۶۰-، ۷۵-، ۸۴- امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت و اوزان ۶۷-، ۸۴+ نیز فردا چهارشنبه ۶ اردیبهشت و همچنین اوزان ۵۰-، ۵۵-، ۶۱-، ۶۸-، ۶۸+ بانوان نیز پنج شنبه ۷ اردیبهشت به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و ارفاق وزن نیز یک کیلوگرم خواهد بود. 

در مسابقات امروز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه، سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته همراه با سایر مسولان مسولان، محسن آشوری سرپرست نایب رئیسی، مومنی دبیر فدراسیون، کیکاووس سعیدی دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک و پیشکسوتان کاراته، شهاب سلطانی پیشکسوت کاراته، احمد صافی سرمربی تیم دانشگاه آزاد، علیرضا کتیرایی سرمربی تیم ملی کاراته جوانان، مسعود سیدی، مسعود رهنما و مازیار فرید خمامی از پیشکسوتان کاراته و تعدادی از پیشکسوتان در سالن مسابقات حضور دارند.

سیدشهرام هروی سرمربی پرافتخار کاراته ایران، سعید فرخی، مهدی احمدی مربیان تیم ملی بزرگسالان کنار تاتامی در جایگاه کادر فنی حضور دارند و رقابت کاراته کا‌ها را از نزدیک نظارت میکنند.

یکی از دیدار‌های حساس امروز در وزن ۷۵ کیلوگرم برگزار شد که بهمن عسگری با علی اصغر آسیا بری به رقابت پرداختند و بهمن عسگری با مصدومیت از ناحیه پیشانی روبرو شد و پزشکان پس از معاینه مصدومیت او را برطرف کردند و مبارزات ادامه پیدا کرد و در نهایت عسگری برنده این دیدار شد.

در ادامه مسابقات، ذبیح الله پورشیب با امیرحسین فداکار در وزن ۸۴ -کیلوگرم به رقابت پرداختند، کاپیتان پر افتخار تیم ملی کاراته کشورمان در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ برنده این دیدار شد. 

در پایان این دیدار موسی گنج زاده که روی صندلی کوچ فداکار نشسته بود به نتیجه رقم خورد اعتراض کرد که پورشیب نیز به اعتراض گنج زاده واکنش نشان داد.

پورشیب در ادامه اعتراضات خود، لحظه‌ای که میخواست از تاتامی خارج شود، مدعی شد که دو نفر از کاراته کا‌ها در وزن ۸۴- کیلوگرم تبانی کرده اند تا شرایط یکی از کاراته کا‌ها در جدول مسابقات بهتر شود.

حافظ حافظی کیا قهرمان پاراکاراته آسیا در سالن مسابقات حضور دارد و از نزدیک مسابقات انتخابی را تماشا می‌کند.

مسابقات در حالی برگزار می‌شود که در پایان مبارزات، کاراته کا‌های که به نتایج رقم خورده اعتراض داشته باشند، به صورت کتبی اعتراض خود را به هیات ژوری ارائه می‌دهند تا ویدیو چک صورت بگیرد، برای رسیدگی به اعتراض، کاراته کا باید مبلغ پانصد هزارتومان به حساب سازمان لیگ واریز کند، در صورت تایید شدن اعتراض مبلغ پرداخت شده به ورزشکار عودت داده میشود، در غیر این صورت مبلغ به حساب سازمان لیگ واریز می‌شود.