هاجسون کریستال پالاس را از سقوط نجات داد

کریستال پالاس با هدایت روی هاجسون توانست ۴-۳ وستهم را مغلوب کند و ۴۰ امتیازی شود.

image_pdfimage_printچاپ خبر

کریستال پالاس امروز در سلهرست پارک میزبان وستهم در یکی از دربی‌های شهر لندن بود و در صورت پیروزی، تقریبا ماندنی شدنش در لیگ برتر را قطعی می‌کرد. این اتفاق در نهایت نیز رخ داد. پالاس که تا چند هفته پیش خطر سقوط را حس می‌کرد، با اخراج پاتریک ویرا و آمدن روی هاسجون ۷۵ ساله زیر و رو شد و با برد‌های متوالی توانست از قعر جدول فاصله بگیرد.

 هاجسون که سابقه هدایت پالاس را داشت، چندی پیش بازنشسته شده بود، ولی برای کمک به این باشگاه برگشت و توانست این تیم جنوب لندنی را متحول کند.

 دیروز دیوید مویس، مربی وستهم در ستایش از هاجسون گفته بود: «وقتی روی برگشت، فکر کردم دیوانه است. اما او ذوق و شوق شگفت‌انگیزی برای فوتبال دارد. درک می‌کنم چرا آدم‌ها می‌خواهند با او کار کنند، چون مربی خیلی با استعدادی است. امیدوارم بتوانیم این بازی را ببریم، ولی باید بگویم کار روی در آنجا رؤیایی بوده است.»

در بازی امروز وستهم بود که پیش افتاد. توماس سوچک در دقیقه ۹ بازی توانست با یک ضربه پای چپ از درون محوطه جریمه دروازه میزبان را باز کند، ولی پالاس بین دقایق ۱۵ تا ۳۰ توفان به پا کرد و توانست ۳-۱ پیش بیفتد. 

ابتدا جوردن آیو گل مساوی را در دقیقه ۱۵ زد. در دقیقه ۲۰ زا‌ها و در دقیقه ۳۰ نیز شلوپ گل‌های بعدی را زدند. مایکل آنتونیو در دقیقه ۳۵ یکی از گل‌ها را پاسخ داد تا نیمه نخست با برتری ۳-۲ پالاس تمام شود.

پالاس که در نیمه دوم هم برتری محسوسی داشت، در دقیقه ۶۶ از روی نقطه پنالتی توسط اِزه توانست گل چهارم را بزند، ولی وستهم در دقیقه ۷۳ با ضربه نایف آگرد توانست بار دیگر فاصله را به یک گل کاهش دهد.

در نهایت پالاس این بازی را ۴-۳ از وستهم برد تا معجزه هاجسون نیز کامل شود. به فاصله چهار بازی تا پایان فصل، حالا می‌توان گفت که پالاس ۴۰ امتیازی سقوط نخواهد کرد.