با همت موسسه خیریه سپهر :

برگزاری مسابقه فوتبال چهارجانبه ،با حضور تیم های فوتبال پیشکسوتان استقلال، پیشکسوتان پرسپولیس، پاراگ و سپهر

گردهمایی با هدف حمایت از مبتلایان به ویروس HIVبرگزار شد .

image_pdfimage_printچاپ خبر

خبرگزاری ایپنا /

هر ساله، نخستین روز آخرین ماه سال میلادی را به عنوان روز جهانی ایدز نام گذاری کرده اند و فرصتی فراهم می شود تا دوباره انسان عصر نوین، به یکی از مهم ترین چالش های تهدید کننده بهداشت و سلامت جهانی فکر کند.

بر اساس این گزارش ، شمار مبتلایان به اچ آی وی مثبت در سراسر جهان در حال افزایش است و به نظر می رسد به رغم بالا رفتن آگاهی عمومی از شیوه های ابتلا و پیشگیری از این بیماری مهلک، همچنان طیف های مختلفی از جامعه درباره آن، چیز زیادی نمی دانند.

اول دسامبر هر سال، یادآور بیماری مهلکی است که تا کنون جان میلیون ها نفر را در نیم قرن اخیر گرفته است و از سال ۱۹۸۸ میلادی برای حمایت از مبتلایان و گرامی داشت قربانیان آن، برنامه های متنوعی در دستور کار دولت ها قرار گرفته است.

آمارها نشان می دهد حدود نیم درصد جمعیت کره زمین (به طور خوشبینانه)، مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند که تنها ۴۶ درصد از آن ها از بیماری خود اطلاع دارند و درصد اکثریتی نیز از بیماری خود آگاه نیستند و بالطبع، به فکر درمان و کنترل آن هم نخواهند بود.

امیدواریم اطلاع رسانی درباره ایدز و مسائل فرهنگی، بهداشتی، روانی، اقتصادی مرتبط با آن بیش از پیش در دستور کار مسئولان به خصوص رسانه ها قرار بگیرد.

اما درروز جهانی ایدز (اول دسامبر–دهم آذرماه) و همزمان با آغاز هفته ملی اطلاع رسانی ایدز ( ۸ تا ۱۴ آذرماه) انجمن سپهر نور سلامت با مشارکت شرکت تدبیر ایده پردازان ۵۰۴۰ ، مسابقه فوتبال چهارجانبه ای با حضور تیم های فوتبال پیشکسوتان استقلال، پیشکسوتان پرسپولیس، پاراگ و سپهر در سالن فرهنگی ورزشی پیام برگزار شد.
در ديدار اول پاراگ و سپهر در ديداري نزديك و پاياپاي ٤-٤ شدن و در ضربات پنالتي پاراگ ٢-. به پيروزي رسيد. در ديدار دوم استقلال در ديداري حساس و پربرخورد ٥-٤ در برابر پرسپوليس به برتري دست يافت. با پيشنهاد سرپرست پاراك به جهت حمايت از اين امر خير ديدار فينال برگزار نشد.

این گردهمایی ورزشی اجتماعی که با شعار “ببخش، ندانسته ترسیدم” برگزار شد، با هدف حمایت از مبتلایان به ویروس HIVو خانواده هایشان توسط دکتر علیرضا رمضانی مدیر عامل سپهر سلامت از کلیه بازیکنان ۴ تیم و تعدادی از خانواده های افراد مبتلا با اهدای هدایایی تقدیر و تشکر شد و آقایان سهراب انتظاری و شاهین خیری به عنوان سفیران سلامت این موسسه معرفی شدند.

گردهمایی روز جهانی ایدز

گردهمایی روز جهانی ایدز

گردهمایی ایدز