به دنبال استفاده از VAR در فصل آینده فوتبال ایران هستیم

حمیدرضا سجادی گفت: امیدواریم در نیم فصل اول فصل آینده فوتبال کشورمان سیستم کمک داور ویدیویی راه بیوفتد و بتوانیم از آن استفاده کنیم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

حمیدرضا سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره استفاده از کمک داور‌های ویدیویی در ورزش‌های مختلف گفت: خیلی از رشته‌ها مانند بسکتبال، والیبال، و خیلی رشته‌های دیگر از تکنولوژی استفاده می‌کنند، اما در فوتبال فدراسیون جهانی می‌گوید سیستم کمک داور ویدیویی که استفاده می‌کنید باید شرکت نصب کننده آن مورد تایید ما باشد.

وی گفت: تکنولوژی زمانی که باشد، طبیعتا خیلی از اشتباه‌ها کاهش پیدا می‌کند. اکنون در مسابقات شنا دوربین زیر آب کار می‌گذارند و تمامی اعمال ورزشکار را می‌بینند؛ و ما هم می‌گوییم که وجود این تکنولوژی جدید در فوتبال کشورمان نیز واجب است.

وی افزود: اکنون فدراسیون فوتبال با شرکت‌هایی مذاکره می‌کند که مورد تایید و گواهی فیفا باشد.

وی ادامه داد: گزارشی که فدراسیون فوتبال ارائه کرده بود مبنی بر آن بود که در نیم فصل دوم امسال از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده خواهد شد که این گونه نشد، اما امیدواریم در نیم فصل اول فصل آینده فوتبال کشورمان سیستم کمک داور ویدیویی راه بیوفتد.

وزیر ورزش و جوانان  در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران گفت: به دلیل جایگاه ارزشمند و تاریخی چوگان در بین رشته‌های ورزشی با همکاری فدراسیون چوگان برای نخستین بار لیگ چوگان در ۲۳ هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد از ابتدای امسال آغاز و تا دهه فجر ادامه دارد. مقدمات اولیه این رویداد از هفته دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و رشته چوگان یکی از رشته‌های اصیل و ارزشمند است که در حال حاضر هم در دنیا خیلی خوب و جدی گرفته می‌شود

وزیر ورزش درباره حذف سرخابی‌های پایتخت از مسابقات آسیایی گفت: پرسپولیس و استقلال حذف نشده‌اند و در حال مذاکره با AFC هستیم، اما مدارک دیر بارگذاری شده است.