گل محمدی: بردن گل گهر را مدیون هواداران پرسپولیس هستیم/ یک بازی مهم و سرنوشت ساز برای قهرمانی داریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برد خوب امروز را مدیون هواداران و دلگرمی دادن‌شان به تیم هستیم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد تیمش برابر تیم گل گهر سیرجان اظهار کرد: قبل از هر چیز باید از حضور گرم تماشاگرانمان و تشویق خوب آن‌ها تشکر کنم. برد خوب امروز را مدیون هواداران و دلگرمی دادن‌شان به تیم هستیم. حمایت هواداران خیلی خوب و عالی بود. از تک تک آن‌ها تشکر می‌کنم. اعتقاد دارم این ۴ گل را هواداران زدند. در مجموع بازی خوبی بود و در شرایطی هستیم که فقط گرفتن ۳ امتیاز هدف اصلی ما بود. برای این بازی برنامه داشتیم و کار را هم خیلی خوب شروع کردیم.

او ادامه داد:‌اشتیاق زیادی برای برد داشتیم و این اشتیاق تا آخرین لحظه بازی خودش را نشان داد. بازیکنان با رویکرد خوبی وارد این مسابقه شدند. بازیکنان بزرگی هستند، بازیکنانی که این شرایط را خیلی‌هایشان تجربه کرده‌اند. می‌دانم تا لحظه‌ها و ثانیه‌های آخر باید بجنگند و تمرکز داشته باشند که خوشبختانه این اتفاق امروز هم افتاد. با وجود اینکه مقابل یک تیم خوب و باکیفیت بازی داشتیم. از بازیکنان و کادر فنی حریف هم تشکر می‌کنیم. در مجموع بازی خوبی بود. ضمن اینکه باید از تیم داوری یعنی زاهدی‌فر و همکارانش هم تشکر کنیم. با وجود اینکه بازی درگیرانه و فیزیکی بود خیلی خوب بازی را مدیریت کرد.

گل‌محمدی تصریح کرد: مسابقات لیگ  ادامه دارد و هنوز به پایان کار نرسیده‌ایم. بازی مهم، حساس و سرنوشت‌سازی در هفته آخر داریم. باید ریکاوری خوب داشته باشیم. هم از لحاظ ذهنی و هم از نظر بدنی که با آمادگی کامل بتوانیم مقابل تیم خوب نساجی قرار بگیریم.

سرمربی پرسپولیس درباره  اینکه کار قهرمانی به روز آخر کشیده شد و همه چیز دست خود پرسپولیس است و اینکه شرایط زمین ورزشگاه وطنی قائم‌شهر با آزادی متفاوت است، اظهار کرد: یک بازی مهم و سرنوشت‌ساز داریم. فرقی نمی‌کند واقعا در چه ورزشگاهی یا با چه کیفیت زمینی بازی کنیم. اینکه هواداران‌مان هستند یا نه. فقط باید به بردن بازی و قهرمانی فکر کنیم وقتی با یک بازی می‌توانید لیگ برتر را بگیرید، نباید به کمبود‌های یا زمین بازی فکر کنیم. جای این کار‌ها نیست تنها چیزی که برای من اکنون مهم است اینکه ریکاوری خوبی داشته باشیم و آماده باشیم برای این مسابقه.

او درباره  اینکه چطور پرسپولیس را در این شرایط پراسترس که با ۲ تیم دیگر در کورس قهرمانی بودید به آرامش رساندید گفت: بخش بزرگ از این تمرکز و آرامش را خود بازیکنان رقم می‌زنند. گفتم بازیکنان تجربه خوبی در این شرایط دارند. می‌دانند اگر پا پس بکشند و یک مقدار بی‌تمرکز باشند و فکر کنند بازی آسانی نسبت به رقبا داشته باشند، این تفکرات باعث ایجاد بی‌تمرکزی خواهد شد بازیکنان ما این مسائل را درک می‌کنند. خودشان راه و مسیر را بلد هستند و می‌دانند چه کاری باید انجام بدهند و ما هم این کنار کمک می‌کنیم تا این آرامش بیشتر باشد.

گل‌محمدی درباره اینکه بیرانوند در چند مسابقه با پا بازی می‌کند و می‌تواند این مسئله برای پرسپولیس خطرناک تمام شود و کی‌روش هم در جام‌جهانی ۲۰۱۸ در این مورد به بیرانوند تذکر داده بود، گفت: در این شرایط که ما بازی‌سازی را از عقب داریم و هر چه به دروازه‌مان نزدیک می‌شویم باید ریسک کار کمتر باشد. البته در این فصل علی در بحث بازی‌سازی به ما خیلی کمک کرد. خیلی از موقعیت‌هایی که به دست آوردیم و گل‌هایی هم که زدیم به خاطر بازی با پای خوب بیرانوند بود، اما در برخی از دقایق به نظرم باید ریسک کار را کمتر کند. جا‌هایی می‌تواند سالم‌تر و راحت‌تر بازی کند. بدون اینکه بخواهیم ریسکی داشته باشیم. علی در خیلی از شرایط به ما کمک کرده و می‌کند. امروز هم بعد از بازی با او صحبت کردم. با این حال او دروازه‌بان باتجربه‌ای است و یکی از ارکان دفاعی و حمله‌ای تیم ما است.

سرمربی پرسپولیس درباره قرعه تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا که با هنگ‌کنگ، فلسطین و امارات بازی داریم گفت: از نظر قرعه، قرعه خوبی داریم نسبت به گروه‌بندی‌هایی که انجام شد، اما در هر گروهی که بودیم از این مرحله رد می‌شدیم و شکی در آن نیست. مهم در بازی‌های حذفی و بعد از مرحله گروهی است که با چه تیم‌هایی روبه‌رو می‌شویم. خودم اعتقاد دارم با توجه به کادر فنی خوب و بازیکنان خوبی که داریم تیم ملی می‌تواند تا فینال برود و برایش آرزوی موفقیت دارم.

او درباره اینکه برای هدایت تیم ملی به او پیشنهادی شده گفت: نه هیچ پیشنهادی نشده است.

گل محمدی درباره آمادگی مهدی ترابی و همچنین سعید صادقی و سروش رفیعی عنوان کرد: ترابی یک بازیکن تأثیرگذار در تیم ما است و بعد از شروع سال جدید روند رو به رشد خوبی داشت. خیلی از بازیکنان ما این روند را داشتند و نتایجی که هم این اواخر گرفتیم نشان‌دهنده این مسائل است. بازی به بازی بازیکنان ما بهتر شده‌اند و عملکرد ترابی گویای همه چیز است و همه بازیکنانم را.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه یک بازی تا قهرمانی فاصله دارید و اینکه پشتیبانی از سوی باشگاه چطور بوده و ظاهرا دریافتی بازیکنان از باشگاه‌های دیگر کمتر بوده، گفت: بازیکنان ما انتظار دارند، مشکلات زیادی دارند. در این مقطع از سال اگر بتوانند با آرامش بیشتری کار کنند قطعا تأثیر مثبت‌تری در روند کارشان و بحث‌های فنی‌شان پیش می‌آید. این تیم متعلق به میلیون‌ها هوادار است، میلیون‌ها نفر چشم‌شان به این تیم است. هر چقدر این بازیکنان آرامش بیشتری داشته باشند این تیم می‌تواند باعث خوشحالی مردم و هواداران شود. انتظارمان بیشتر از این مسئله بود و اتفاقاتی که رخ داد.در هر صورت می‌دانید که باشگاه هم مشکلات خاص خودش را دارد و همه این مسائل را درک می‌کنیم اما در شرایطی هستیم که نیاز به حمایت بیشتری داریم حالا وارد جزییات نشویم بهتر است. ان‌شاالله این مشکلات هم برطرف می‌شود.