درخشان: مهر قهرمانی پرسپولیس در قائمشهر زده می شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قهرمانی پرسپولیس دور از ذهن نیست و متاسفانه بعضی ها با حاشیه سازی به دنبال پوشش ضعف های خود هستند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

حمید درخشان پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره احتمال قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه نوسانات زیادی برای پرسپولیس در این فصل بود، خوشبختانه روند سینوسی پرسپولیس به نقطه اوج رسید و سرخ‌ها توانستند در همان نقطه اوج بمانند و یک قدم تا رسیدن به قله فاصله دارند. ان‌شاالله با بازی روز پنج‌شنبه، به آن قله خواهیم رسید. هرچند که بازی کمی سخت است و بازی در قائمشهر برابر تیم خوبی به اسم نساجی است که تماشاگران زیاد و حامیان قدرتمندی دارد و این کار را برای پرسپولیس سخت می‌کند.

او افزود: با این حال چیزی که برای پرسپولیس اهمیت دارد، این است که روند رو به رشدی داشته و بازی قابل قبولی برابر گل گهر داشت. اگر همان شرایط تکرار شود، بازی خوبی خواهیم دید و نتیجه برای پرسپولیس است. با توجه به شرایط روحی روانی عالی پرسپولیس، این اتفاق دور از ذهن نیست که مهر قهرمانی در قائمشهر زده شود.

 درخشان در واکنش به اعتراضات سپاهان و استقلال به مسائل مختلف و ادعای این تیم‌ها مبنی بر حمایت‌ها از پرسپولیس تصریح کرد: سوال من این است که وقتی آن‌ها صدر جدول بودند چنین حرف‌هایی در خصوص کجا و کی بازی کردن پرسپولیس حرفی می‌زدند؟ خوشبختانه هم سپاهان و هم استقلال طعم صدر نشینی را چشیدند و می‌شود بگوییم چرا در آن زمان چنین حرفی نمی‌زدید؟ اکنون که تغییرات به وجود آمده یادتان افتاد این حرف هارا بزنید؟ بهتر است به جای مسائل حاشیه‌ای، به این فکر کنید که چرا از صدر به پایین آمدید و نتوانستید در صدر بمانید. این هنر است که در صدر جدول باشی و در صدر بمانی. استقلال و سپاهان وقتی در صدر بودند کسی حرف‌های این چنینی نمی‌زد، اما اکنون همه اعتراضات شروع شده. این صورت مسئله را پاک کردن است. بروید عملکرد خود را بسنجید که چرا از آن بالا بالا‌ها به پایین کشیده شدید. متاسفانه وقتی این اتفاق می‌افتد، همه به دنبال حاشیه هستند تا ضعف‌های خود را بپوشانند. شما چرا به تیم خودتان کار ندارید؟ این بهانه‌ها دردی را دوا نمی‌کند و فقط اذهان عمومی را گمراه می‌کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره احتمال ۳ گانه گرفتن پرسپولیس عنوان کرد: به نظر من پرسپولیس باید بعد از قهرمانی تمرکز را به صورت صد درصدی روی جام حذفی بگذارد تا به صورت خودکار، قهرمان هر سه جام شویم.

سرمربی اسبق پرسپولیس در واکنش به شائبه تبانی در بازی پرسپولیس و گل‌گهر تاکید کرد: آن هم با چه تیمی! شما فکر می‌کنید تیم مکتب امیر قلعه نویی با کسی تبانی می‌کند؟ این چه حرفی است که می‌زنند؟ ۲ تیم چه سنخیتی داشتند که بخواهند تبانی کنند؟ آیا از یک باشگاه و خانواده بودند؟ آیا هزینه گل‌گهر را پرسپولیس داده که چنین چیزی گفتند؟ این حرف خنده دار و مسخره است. به آن‌هایی که این را گفتند می‌گویم که دیگر این را جایی عنوان نکنید. پرسپولیس با اقتدار بازی کرد و با اقتدار هم گل زد. 

او افزود تازه باید ۵-۶ گل دیگر هم می‌زدیم و، چون نزدیم معنی تبانی نمی‌دهد. همین تیم ۳ بازی با پرسپولیس بازی کرده و هر ۳ بازی را چه در جام حذفی و چه در لیگ برتر با چنگ و دندان می‌خواست برنده باشد، اما اقتدار پرسپولیس و تواناهایی‌هایش مانع از این شد. پرسپولیس کاری کرد که گل‌گهر اصلا حرفی برای گفتن نداشته باشند. آن‌ها هم می‌توانستند با برنامه و تاکتیک بهتر بازی کنند، اما نکردند. چون در این بازی بد بودند و شدایط ایده آل را نداشتند، دلیل بر تبانی نیست.

درخشان درباره عملکرد یحیی گل‌محمدی و حضور دستیاران خارجی‌اش بیان کرد: حضور دستیاران خارجی خیلی خوب بوده است و به یحیی کمک کردند تا این عملکرد را ثبت کند. دستیاران خارجی خودشان یک امتیاز مثبت برای سرمربی هستند و فکر می‌کنم که این موفقیت حاصل کار تمام کادر فنی پرسپولیس بوده است، و تنها به یحیی بر نمی‌گردد که همگی کمک کردند. ضمن اینکه مدیریت باشگاه هم کمک شایانی انجام داد تا پرسپولیس شرایط خوبی را حفظ کند.

درخشان در پایان با اشاره به عقب ماندگی فنی در فوتبال ایران گفت: این را باید پذیرفت که پیشرفت نکردیم و باید قبول کنیم تلاش بیشتری برای موفقیت لازم داریم.