برای جذب اسپانسر به فرانسه رفتیم/هیچ مشکلی در تایید ریاست من نیست

رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درباره سفر به فرانسه برای جذب اسپانسر توضیح داد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در بهمن ماه سال گذشته پس از کش و قوس فراوان برگزار شد و رسول اسدی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. پس از برگزاری انتخابات، دوچرخه‌سواری که مدت‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برد بالاخره سر و سامان گرفت، اما این روز‌ها زیاد طول نکشید و انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری تحت حواشی قرار گرفت.

با شکایت صانعی یکی از نامزد‌های این فدراسیون خواستار ابطال انتخابات فدراسیون شد؛ در نهایت حکم ابطال انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری به صورت موقت رفع شد، اما پرونده این انتخابات همچنان باز است.

حالا خبر می‌رسد رئیس، دبیر و سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در حالی راهی سفر شدندکه مسئولان فدراسیون از این موضوع بی‌اطلاع هستند.   

رسول اسدی دلیل این سفر را بحث جذب اسپانسر و تهیه تجهیزات مطرح کرده بود که همین موضوع ابهامات زیادی به دنبال داشته باشد و این شبهه به وجود آمده بود که اسپانسر در داخل ایران جذب نشده و چطور ممکن است در خارج از کشور اسپانسر جذب شود که در این رابطه اسدی شفاف‌سازی کرد.  

اسدی درباره این مطلب بیان کرد: همیشه تجهیزات و اسپانسر از خارج از کشور برای فدراسیون دوچرخه‌سواری فراهم می‌شود، این موضوع چندین سال است که در تیم‌های مختلف وجود دارد. ضمن اینکه همین اکنون لباس‌های ما توسط یک اسپانسر خارجی تهیه شده است که برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در اختیار رکابزنان قرار خواهد گرفت. از طرفی حامی مالی فدراسیون هم ساکن ایتالیاست و یک جلسه را با یکی از شرکت‌ها ترتیب داده بود؛ ما هم به فرانسه آمدیم که یک مذاکره دو روزه با آن‌ها داشته باشیم.  

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سوال که آیا این سفر با هزینه فدراسیون انجام شده است، عنوان کرد: خیر این سفر با هزینه فدراسیون نیست. من نمی‌دانم چرا این همه شبهه و ابهام به وجود آمده است.  

اسدی در واکنش به این سوال که چرا هیچ یک از مسئولان اجرایی فدراسیون از این سفر اطلاع نداشته‌اند، اظهار کرد: من نیاز ندیدم که این موضوع را اطلاع رسانی کنیم که باعث شبهه می‌شد. اما چاره‌ای نبود ما باید در راستای منافع فدراسیون به این سفر می‌آمدیم. با هزینه‌های فدراسیون هم نیست. حامی مالی فدراسیون روابطی با سایر شرکت‌ها دارد، این سفر هم به دعوت او بوده است.  

او خاطر نشان کرد: در بحث فدراسیون جهانی و تایید ریاست من هم هیچ مشکلی وجود ندارد. مسابقات قهرمانی آسیا هم چند روز دیگر برگزار می‌شود و تیم اعزام خواهد شد و لباس‌هایشان هم به دستشان می‌رسد.