حریف دست و پا بسته‌ای در مسابقات قهرمانی جهان نیستیم

محمدرضا دستیار گفت: ما حریف دست و پا بسته‌ای برای تیم‌های دیگر در مسابقات قهرمانی جهان بسکتبال با ویلچر نیستیم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

محمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره شرایط تیم ملی پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: خداراشکر شرایط تیمی ما خیلی خوب است و در این مدت هم تمرینات خوبی انجام داده‌ایم. نمونه آن برگزاری بازی دوستانه با استان تهران بود اگر چه تیم قوی نبود، اما با این وجود توانستیم به تاکتیک‌هایی که در بحث سیستم دفاعی و حمله مدنظر داشتیم تا حدی برسیم. مرحله جدید اردوی تیم ملی از هفتم خرداد ماه شروع می‌شود و تا روز پانزدهم ادامه دارد و پس از آن هم برای شرکت در مسابقات جهانی به کشور امارات می‌رویم.

او افزود: خیلی خوب می‌دانیم کار سختی در مسابقات پیش‌رو داریم. آمریکا و انگلستان  با پیشینه‌ای پر از مدال حریفان مقدماتی ما هستند. آن‌ها از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، اما با این حال ما هم ایران هستیم. ما پس از پارالمپیک توکیو دیگر مسابقه قوی برگزار نکرده‌ایم تا خودمان را محک بزنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر عنوان کرد: تیم‌هایی مثل آمریکا خیلی خوب هستند. تیم ملی آمریکا در کشورش در تورنمنتی با تیم‌های کانادا و هلند مسابقه داد. بازیکنان ما هم  با درک کامل از شرایط مسابقه، حریفان و اتکا به روحیه ایرانی بودنشان، می‌خواهند برای کسب مقامی بهتر از دوره قبل بجنگند، زیرا انگیزه آن‌ها تنها فینالیست‌شدن است. موضوع امیدوارکننده این است که پنج نفر از بازیکنان ما هم لژیونر هستند و به نحوی حریف دست و پا بسته‌ای برای تیم‌های دیگر نیستیم و ان‌شاالله روند مسابقات طوری باشد که در خلال مسابقات دچار مشکلاتی نظیر مصدومیت یا شکستن ویلچر نشویم. شرایطمان خوب است و امیدواری زیادی در بین نفرات تیم وجود دارد تا بتوانیم به مانند دوره گذشته باز هم خودمان را در جمع چهار تیم پایانی مشاهده کنیم.

دستیار درباره اینکه آیا پیش از مسابقات جهانی بازی تدارکاتی برگزار خواهند کرد یا خیر، گفت: تصمیم داشتیم تا پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان چند بازی دوستانه برگزار کنیم و حتی کشور‌های دیگر هم قبول کرده بودند، اما از شانس بد، چون زمان تورنمنت مناسب نبود و تیم ما هم از شکل کاملی برخوردار نبود، دیگر نشد بازی دوستانه‌ای داشته باشیم. قرار شده پیش از آغاز مسابقات به منظور انجام کلاس‌بندی زودتر به محل برگزاری رقابت‌ها برویم؛ بنابراین اگر شرایط مهیا باشد چند بازی دوستانه برای هماهنگی بیشتر تیم با تیم‌هایی که همگروه‌مان نیستند برگزارمی کنیم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شرایط از لحاظ حمایتی مناسب است یا خیر، اظهار کرد: هر کسی وظیفه خودش را دارد ما تنها تابع دستورات هستیم و کنار آن نیز سلسله مراتب حکم می‌کند که  فدراسیون جانبازان و معلولین از رئیس گرفته تا شخص دبیر پیگیر درخواست‌ها باشند تا همه چیز برای ما مناسب باشد. ما تنها باید در حوزه فنی کار را پیش ببریم و سایر موارد بر عهده دیگران است.