گل محمدی: بحث داور خارجی دربی بی احترامی به داوران است/ اگر حرکات آن مربی را می‌کردم یک سال محروم می‌شدم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بحث داور خارجی برای این است که تیم داوری دربی را تحت فشار بگذارند.

image_pdfimage_printچاپ خبر

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد تیمش مقابل هوادار و صعود به فینال جام حذفی اظهار کرد: بازی خوبی بود و بهتر از آن نتیجه‌ای که کسب شد. خیلی خوب و طوفانی شروع کردیم. ۲ گل خوب زدیم. بازی را در نیمه اول خیلی خوب کنترل کردیم. در نیمه دوم با توجه به اینکه حریف انرژی بیشتری گذاشت و برای جبران آمد، تیم ما ناخودآگاه عقب نشینی کرد. گل خوردیم.

او افزود: البته روی هر ۲ پنالتی حریف بحث دارم. در ادامه توانستیم از یک ضدحمله خوب خیلی خوب استفاده کنیم و به گل سوم برسیم. بازی راحتی برای ما نبود. آخر فصل است. بازیکنان تحت فشار شدید بدنی و ذهنی هستند. با توجه به مشکلات خاصی که دارند، نتایج خوبی گرفتند. نتیجه امروز هم خیلی خوب بود و توانستیم به فینال جام حذفی برسیم. ۶ روز وقت داریم. ریکاوری ذهنی و بدنی مهم است. باید خودمان را برای فینال آماده کنیم. امیدوارم روندی که داشتیم را تا آخر ادامه بدهیم. فینال یک دربی است و امیدواریم تیم برای این بازی سرحال و آماده شود.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه یک گام تا رسیدن به فتح سه گانه فاصله دارد، گفت: بازی فینال است و دوم شدن در این جام لطفی ندارد. برای رسیدن به فینال زحمت زیادی کشیدیم. با تیم‌های خوبی بازی کردیم. با بازی امروز هم خیلی سخت به فینال رسیدیم. قرعه‌های سختی داشتیم، اما با بازیکنانی داریم که امسال کار‌های بزرگی انجام دادند و در سخت‌ترین شرایط توانستند تیم را به موفقیت و جام برسانند. آن‌ها لایق تقدیر و بهترین‌ها هستند. امیدوارم مسئولان هم احترام و توجه بیشتری به این تیم داشته باشند. مشکلاتی هست که معمولا در موردشان صحبت نمی‌کنیم، اما دلیل بر این نیست که مشکل نداریم.

گل‌محمدی درباره اعتراض به پنالتی‌های بازی امروز و اینکه استقلالی‌ها هم روز گذشته نظرشان این بود که در فینال جام حذفی از فغانی یا داور خارجی استفاده شود، عنوان کرد: صحنه‌هایی که در بازی امروز دیدم هیچ کدام پنالتی نبود. کارشناسان با دقت بیشتری نگاه کنند. بحث داور خارجی بی احترامی بزرگی به داوران ما است. در این شرایط سختی که می‌دانیم چقدر مشکلات سخت افزاری و مالی دارند، این صحبت فقط یک دلیل دارد. آن هم اینکه تیم داوری دربی را زیر فشار ببرند.

او افزود: خودشان هم می‌دانند داور خارجی نمی‌آید، ولی با این حرف‌ها می‌خواهند تیم داوری دربی را تحت فشار روحی روانی قرار بدهند. این کارشان خیلی غیر حرفه‌ای بود. به موقع در مورد این داستان‌ها صحبت خواهم کرد. پارسال اتفاقاتی افتاد و اعتراضاتی شد و ۶ جلسه من را محروم کردند، اما اتفاقاتی که امسال افتاد، یک مربی هرچه دلش خواست گفت و هر بی احترامی کرد، همه رویشان را برگرداندند. دلیلش چیست؟ این تبعیض است. اگر من این کار را کرده بودم مطمئنم تا سال بعد تیم نداشتم، محروم بودم و نمی‌توانستم مربیگری کنم.

گل‌محمدی درباره اینکه آیا منظورش تبعیض بین ایرانی‌ها و خارجی‌هاست یا استقلال و پرسپولیس، گفت: خودشان می‌دانند. رویشان را بر می‌گردانند تا بگویند ندیدیم. این درست نیست. وضعیت خوبی نیست. متولیانی که باید به این مسائل توجه کنند، خودشان می‌دانند چه کسانی هستند. امیدوارم این تبعیض‌ها بین تیم‌های مختلف وجود نداشته باشد. نمی‌دانم به خاطر خارجی بودنش است یا مسائل دیگر، نمی‌دانم چرا قدرت برخورد را از آن‌ها گرفته، این بر می‌گردد به آدم‌هایی که نگاه درستی به مسائل و مشکلات ندارند.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه از معدود باخت‌های این تیم به استقلال در جام حذفی بوده و آیا برنامه‌ای برای شکستن این طلسم دارد، عنوان کرد: دربی در هر شرایطی سخت است و حساسیت‌های خاص خودش را دارد. نتایج گذشته تیم‌ها تاثیری روی نتیجه بازی آینده ندارد. کاری که باید بکنیم این است که ریکاوری خوبی داشته باشیم و مشکلات تیم را تا آن موقع حل کنیم. هم مدیران و هم ما باید این ۲ کار را انجام بدهیم.

او درباره اینکه ساکت الهامی در جریان بازی با کنایه به بیرانوند گفت «مثلا دو سه جام جهانی بازی کرده»، اظهار کرد: همه مربیان کنار خط واقعا تحت فشار هستند. صحبت در مورد اتفاقات کنار زمین درست نیست. هوادار کادرفنی قابل احترامی دارد و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

گل‌محمدی درباره اینکه رمز موفقیت پرسپولیس دوری از حواشی و بهانه گیری است، گفت: هر تیمی نتیجه و جام می‌گیرد، همه عوامل تیم کارشان را درست انجام داده‌اند. در تیم ما هم همین اتفاق افتاد. خیلی‌ها کار تیم بودند و زحمت کشیدند. از تیم رسانه‌ای تا بازیکنان، تدارکات، ماساژور، مدیریت و… همه نقش داشتند. به خصوص هواداران که حمایت کردند و به بازیکنان دلگرمی دادند که توانستند نتایج خوبی بگیرند، اما بیشترین تلاش را بازیکنان داشتند. با توجه به مشکلاتی که داشتند این را می‌گویم. باید پای این بازیکنان را طلا گرفت.

او افزود: تک تک آن‌ها قابل احترام هستند و برای تیم از جان مایه می‌گذارند. زحمت زیادی می‌کشند. آن‌ها در گرفتن جام تاثیر گذارند و ذهنیت خوبی داشتند. فقط ایثار و از خودگذشتگی‌شان باعث شد این تیم به موفقیت برسد. از تک تک آن‌ها چه کاپیتان و چه جوان‌ترن‌شان واقعا تشکر می‌کنم. امیدوارم همین روند را تا آخر ادامه بدهیم. کارمان را تمام و کامل‌تر کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه در ایران همواره تلاش می‌شود هواداران ۲ تیم راضی باشند و به همین خاطر وقتی تیمی قهرمان لیگ برتر می‌شود به تیم دیگر جام حذفی می‌دهند، گفت: نگران این مسئله نیستم. بازی در نهایت ۱۱ به ۱۱ قرار است انجام شود. امیدوارم هر تیمی که حقش است، خوب بازی کرد، آرامش و تمرکز بیشتری داشت قهرمان شود.

او درباره جشن قهرمانی پرسپولیس، عنوان کرد: امکاناتی که در آن شهر بود، کم بود. در هر صورت از همه برگزار کنندگان این جشن و بازی‌های لیگ فقط می‌توانیم تشکر کنیم. کارشان سخت بود. تدارک ۲ سکو در ۲ شهر مختلف انرژی زیادی از آن‌ها می‌گرفت. از آن‌ها ممنون هستیم.

گل‌محمدی درباره اینکه باید به او به خاطر کار‌هایی که در کنار فوتبال انجام داد مانند حضور هانی نوروزی در جشن قهرمانی، جام معرفت بدهند، گفت: لایق این همه تعریف و تمجید نیستم. تیم ما مردمی است و طرفداران زیادی دارد. دوست داریم همه مردم در آرامش و رفاه باشند. این خواسته همه مربیان و ورزشکاران است. امیدوارم شرایط اقتصادی مردم بهتر شود و بتوانیم بیشتر به هم کمک کنیم. هادی هم عضوی از این تیم بود اکنون احساس می‌کنیم واقعا کنار ما هست. با رفتنش داغ بزرگی به دل ما و هواداران گذاشت. یک یادگار دارد که وقتی او را می‌بینم یاد هادی می‌افتم. عشق و علاقه خاصی به خانواده نوروزی داریم. این کار برای این بود که خانواده‌اش احساس تنهایی نکنند و بدانند که کنارشان هستیم. کار خاصی انجام ندادم. برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی دارم.