کریمی: توقعات مالی ساپینتو بالا است/ از خلق یک استراماچونی دیگر جلوگیری کردم

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص تمدید قرارداد با ساپینتو و مسائل مختلف صحبت‌هایی را بیان کرد.

image_pdfimage_printچاپ خبر

حجت کریمی پس از شکست مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی فوتبال ایران اظهار داشت: زمانی که من سرپرستی باشگاه استقلال را قبول کردم می‌دانستم که در باشگاه چه خبر است و همان موقع بود که بیژن طاهری به من زنگ زد و گفت در تمرینات آب معدنی هم نداریم. این‌ها همه نشان می‌دهد من زمانی نیامدم که در باشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان پول باشد. به قول قربانزاده ته دیگ استقلال را هم برده بودند و هیچ چیز باقی نمانده بود، ولی خدا را شکر به خدا توکل کردم و جلو آمدم و تمام بدهی‌های خارجی را پرداخت کردم. در واقع باشگاه استقلال هیچ بدهی خارجی ندارد.

وی افزود: تمام بدهی‌های ریزی هم که وجود داشت را پرداخت کردم. تمام این کار‌ها را انجام دادیم و تا همین چند روز قبل هم ۱۵ درصد مطالبات بازیکنان را به آن‌ها پرداخت کردیم. اما در نهایت شرمنده هواداران شدیم.

  سرپرست باشگاه استقلال در خصوص اینکه اعتراض‌های ساپینتو کار دست تیم استقلال داد، گفت:‌در خصوص تیم و مشکلاتی که داشتیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. من تا به امروز صبر کردم و ان‌شاءالله هفته آینده در خصوص تمام اتفاقات صحبت می‌کنم.  

کریمی در خصوص تمدید قرارداد ساپینتو اظهار داشت: ما هفته گذشته بود که یک جلسه با وکیل ساپینتو برگزار کردیم تا بتوانیم به جمع‌بندی برسیم، اما یک بندی در قرارداد وی وجود دارد که برای فصل جدید حدود ۷۲۰ هزار دلار افزایش داشت، اما در واقع اگر بخواهیم به موضوع نگاه کنیم افزایش خیلی بیشتری نسبت به نوشته‌ها وجود دارد و من با در نظر گرفتن منافع باشگاه با این موضوع مخالفت کرده‌ام. من در حال حاضر هم فقط به خاطر اطلاع عموم مردم و شما صحبت کردم چرا که در روز‌های اخیر خبر‌های ضد و نقیض در این خصوص زیاد به گوش‌مان می‌رسید. ما آماده تمدید با ساپینتو بودیم، اما مبالغ را برای فصل آینده بالا بردند. شما نگاه کنید زمانی که ساپینتو به استقلال آمد قرارداد او ۶۲۰ هزار یورو بوده است زمانی که قرارداد ساپینتو نوشته شده یورو ۳۰ هزار تومان بوده، اما امروز یورو ۶۰ هزار تومان است و همین موضوع باعث شده بود که مبلغ قرارداد خود را افزایش بدهند که خلاف قانون بوده است، اما من نمی‌توانستم کاری بکنم.

وی افزود: حدود قراردادی که با ساپینتو بسته‌اند سه ساله گفته می‌شود و اگر این موضوع را ادامه می‌دادم قطعاً یک استراماچونی دیگری برای استقلال به وجود می‌آمد و با توجه به اینکه همیشه ما در پرداخت‌ها با مشکل مواجه هستیم اتفاقات زیادی افتاده است. آخرین بدهی که ما باید به یامگا می‌دادیم ۱۸۰ هزار یورو بوده است و او نمی‌خواست این پول را از ما بگیرد حالا که فصل به پایان رسیده می‌خواهم همه چیز را بگویم. من تا ساعت ۷ شب بانک را نگه داشتم تا او برود و طلبش را از بانک بگیرد، اما این کار را نکرد آن هم فقط به این دلیل که ۴۵ روز قبل از اینکه مطالباتش آماده شود به باشگاه اخطار داده بود، اما من بی‌اطلاع بودم چرا که تازه به عنوان سرپرست انتخاب شده بودم. دو روز بعد از اینکه من سرپرست باشگاه شدم به من گفتم که وکیل یامگا می‌گوید پاسپورت من را بدهید تا از ایران بروم و وقتی این موضوع را شنیدم فوراً ۱۸۰ هزار یورو آماده کردم تا بدهی او را پرداخت کنم.

سرپرست باشگاه استقلال ادامه داد: همه مدیران باشگاه شاهد هستند که من تا شب به او اصرار و التماس کردم تا پولش را از بانک بگیرد، اما آن‌ها نمی‌خواستند بروند پول‌شان را بگیرند چرا که به آن‌ها آموزش داده‌اند اگر یامگا می‌رفت و شکایت می‌کرد ما باید ۲ میلیون یورو به او پرداخت می‌کردیم، اما تا فردای آن روز من یامگا و وکیلش را به دفترم کشاندم و تا ظهر ۱۸۰ هزار یورو را به او تحویل دادم و از او امضا گرفتم و بعد برای درمان به فرانسه رفت که بعد از رفتنش هم حاشیه‌های زیادی برای باشگاه به وجود آوردند.

کریمی در خصوص ماندن ساپینتو در استقلال عنوان کرد: قرارداد ساپینتو همان قرارداد قبل است اگر قبول کند می‌آید و در باشگاه با او صحبت کنیم چرا که ما نمی‌توانیم قرارداد را تغییر دهیم این قرارداد او امضا شده است و عملاً تمام شده محسوب می‌شود. من در خصوص ماندن یا رفتن ساپینتو نمی‌توانم نظر  بدهم او باید انتخاب کند که در استقلال می‌ماند یا می‌رود.

وی تصریح کرد: باید این را هم بگویم استقلال هشت ما صاحب نداشت. وقتی مدیری پیگیر تیمش نباشد و ندادند چه اتفاقاتی در باشگاه می‌گذرد هر کسی می‌تواند هر کاری دلش بخواهد انجام دهد. چطور می‌شود یک مدیر هشت ماه در باشگاه باشد و به سمت کمپ نرفته باشد. از وقتی هم که من به عنوان سرپرست به باشگاه آمدم تماماً درگیر بدهی‌های خارجی بودم. یک روز در مجلس بودم و یک روز در بانک بودم و پیگیر بودم تا بتوانم بدهی‌های خارجی خودمان را پرداخت کنم. من اگر این کار‌ها را نمی‌کردم از استقلال امتیاز کم می‌کردند و به رده‌های پایین‌تری سقوط می‌کردیم. وقتی من این همه کار برای باشگاه انجام دادم، اما یک نفر برمی‌گردد می‌گوید که ما به این کار‌ها کار نداریم پول ما چه شده است همه چیز مشخص است. وقتی یک نفر تعصب پیراهن تیمش را هم ندارد شما ببینید که من در دو ماه چه کشیده‌ام و فعلاً فقط سکوت می‌کنم.

سرپرست باشگاه استقلال در پایان گفت: ۹۰ درصد لیگ برتر به تیم بستن است. من واقعیت را بگویم تیم خوبی برای استقلال نبسته بودند و مبالغی هم که با بازیکنان بسته شده بود قابل بحث است که در آینده در خصوص همه این‌ها هم صحبت می‌کنم. شما نگاه کنید آنقدر قرارداد‌ها بد بوده است و هر کدام از بازیکنان طلب می‌دهیم باز هم تمام نمی‌شود. چند نمونه از آن‌ها به بیرون از باشگاه درز کردند و همه دیدند. من در این مدت سکوت کردم تا بتوانم کار باشگاه را پیش ببرم. تا به امروز حتی از همراه اول هم پولی دریافت نکردیم.   در بحث بازیکنان من با کسی مشکل ندارم من با بحث مدیریتی مشکل دارم که با آن‌ها قرارداد بسته است.

  کریمی در خصوص وضعیت قائدی و محبی عنوان کرد: من با وکیل محبی صحبت کردم و او هیچ مشکلی ندارد و در تیم خواهد ماند و در خصوص قائدی هم باید بروم و با باشگاهش صحبت کنم تا ببینم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و پیگیری تمامی این اتفاقات را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. من پیگیر قائدی و محبی هستم تا آن‌ها در استقلال بمانند.