حسن رحیمی

برای حضور در جام جهانی منتظر تصمیم رییس فدراسیون و کادر فنی هستم

ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان گفت: می‌خواهم در جام جهانی کشتی بگیرم اما منتظر تصمیم رئیس فدراسیون و کادرفنی هستم.

image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ایپنا حسن رحیمی، عضو تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مورد آخرین شرایط خود و اردوهای تیم ملی اظهار داشت: تا کنون 22 اردو شرکت کرده‌ام و بیشتر در اردوی قبل تمرکزم روی درمان زانویم بود. در این اردو هم شرایطم تقریباً خوب است و کم‌کم با بچه‌ها تکنیک‌ها و شرایط فنی را دنبال می‌کنم.

وی در خصوص شرایط کلی کشتی کشورمان اظهار داشت: شرایط کشتی کشورمان خدا را شکر خیلی خوب است. تعدادی جوان به تیم ملی وارد شده‌اند و در حال جایگزینی بزرگان هستند. شرایط خیلی خوبی است، ما مسابقات آسیایی و جهانی را در پیش داریم که به احتمال زیاد خودم در مسابقات جام جهانی کشتی می‌گیرم ولی باید بازهم ببینیم در مورد من رئیس فدراسیون و کادر فنی چه تصمیمی می‌گیرند و برای حضور در کدام مسابقه من را انتخاب می‌کنند.

عضو تیم ملی کشتی آزاددر خصوص پوست‌اندازی کشتی کشورمان افزود: بالاخره از قدیم تا بوده، همین بوده و کشتی پوست‌اندازی کرده است. جوان‌هایی که به اردوها آمده‌اند، جوان‌های خیلی خوب و لایقی هستند و می‌توانند جایگزین بزرگان کشتی ما باشند، البته باید ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید و چه نتایجی می‌گیرند. ان‌شاءاللهدر کنار باتجربه‌ها بتوانند تجربه‌های بیشتری کسب کنند و پرچم کشورمان را در مسابقات مختلف بالا ببرند.

رحیمی در مورد بازی‌های آسیایی اندونزی اظهار داشت: کشتی آزاد و فرنگی ما همیشه در مسابقات مختلف مدال‌های زیادی را کسب کرده است. کشتی‌گیران همیشه سخت تلاش کرده‌اند تا با مدال‌هایی که در مسابقات مختلف ازجمله مسابقات جهانی،‌ المپیک و آسیایی، به دست می‌آورند دل مردم را شاد کنند. کشتی‌گیران ما خیلی زحمت می‌کشند. ان‌شاءاللهدر مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸۸ جاکارتا اندونزی بهترین مدال‌ها را کسب کرده و دل مردم را شاد کنند.

وی در خصوص شرایط خودش گفت: من مدتی است برای آمادگی خودم روی پاهایم تمرین می‌کنم و تمریناتم با بقیه بچه‌ها کمی تفاوت دارد. من کمی بیشتر از بچه‌ها تمرین می‌کنم و کمی بیشتر از آنها به خودم فشار می‌آورم تا بتوانم آن عقب‌افتادگی که داشتم جبران کنم.

عضو تیم ملی کشتی آزاددر خصوص تغییر قوانین از سوی اتحادیه جهانی کشتی عنوان کرد: این تغییرات برای همه کشتی‌گیران و کشورها است. ولی من فکر نمی‌کنم این شرایط دوام بیاورد، چون شرایط خیلی سنگینی شده است. شما فکرش را بکنید، صبح وزن بکشید و دو ساعت بعد مسابقه دهید و فردای آن روز هم دوباره وزن بکشید و دو ساعت بعد مسابقه بدهید. خب‌! این شرایط خیلی شرایط سختی است، نمی‌دانم چرا این تصمیم را گرفته‌اند. ان‌شاءاللهشرایط بهتر شود. البته هر شرایطی که باشد، فقط برای تیم ایران نیست، بلکه برای همه کشور ها و همه کشتی‌گیران است، ولی در این تغییرات قوانین یکسری‌ها اذیت می‌شوند و یکسری‌ها لطمه می‌بینند، مثلاً خود من نمی‌دانم که در ۵۷ کیلوگرم کشتی بگیرم یا ۶۱ کیلوگرم و الان به دلیل اینکه مدتی تمرین نکرده‌ام،‌ وزن کاذبی دارم و زیر پوستم آب جمع شده و کمی وزنم بالا آمده است، ولی زمانی که تمرین می‌کنم وزنم تغییر می‌کند. البته با این شرایط فکر می‌کنم باید یک وزن بالاتر کشتی بگیرم.

ملی‌پوش کشتی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: همه کشورها در حال پیشرفت در کشتی هستند و زحمت زیادی می‌کشند، ما هم زحمات زیادی می‌کشیم و هدفمان موفقیت در بازی‌های آسیایی است، امیدوار هستیم در این مسابقات هم همانند دفعات قبلی افتخارآفرینی کنیم و مدال‌های خوبی کسب کنیم.