3 مدال طلا و نقره حسن ختام نونهالان ایران در بوسنی

پرونده تیم ملی تکواندو نونهالان ایران با کسب 3 مدال طلا و نقره دیگر در رقابتهای قهرمانی جهان بسته شد.
image_pdfimage_printچاپ خبر

پرونده تیم ملی تکواندو نونهالان ایران با کسب 3 مدال طلا و نقره دیگر در رقابتهای قهرمانی جهان بسته شد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، این دوره از مسابقات که دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی بوسنی و هرزگوین آغاز شده بود روز پنجشنبه با برگزاری مبارزات رده‌های قدی ۱۷۶- و ۱۸۰+ سانتی متر پسران و ۱۷۶- و ۱۷۶+ سانتی متر دختران به پایان رسید که از میان چهار نماینده ایران حنا زرین کمر و محمد حسین تقی پور به مدال طلا دست پیدا کردند.

آیلا جلیلی نقره گرفت و محمد طاها فتح الله زاده هم توفیقی در کسب مدال نداشت. محمد حسین تقی پور تنها طلایی تیم پسران ایران در این دوره از مسابقات بود. وی در رده قدی ۱۸۰+ سانتی متر کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل پینتو از پرتغال آغاز کرد و سپس با همین نتیجه یوسف میزاک از ترکیه، رگلرو از مکزیک و رمضان رسولوف از روسیه را با قدرت شکست داد و پای به مبارزه نهایی گذاشت. پسر شایسته تکواندو ایران در دیدار برای کسب مدال طلا به مصاف نیکیتا کوبانوف دیگر تکواندوکار روسی این رده رفت و او را نیز طی دو راند متوالی شکست داد و روی سکوی نخست جهان ایستاد.

حنا زرین کمر در رده قدی ۱۷۶+ سانتی متر دومین طلای ایران را در روز پایانی کسب کرد. وی دور اول ماجا اسروج از کرواسی را ۲ بر صفر شکست داد در ادامه یرکوویچ از صربستان و لمیجا علی هودزیچ از بوسنی و هرزگوین را با نتایج مشابه شکست داد و به فینال صعود کرد. او در دیدار پایانی باکا از استرالیا را نیز با ارائه نمایشی درخور تحسین شکست داد و طلای سوم تیم دختران ایران را به خود اختصاص داد.

آیلا جلیلی در رده قدی ۱۷۶- سانتی متر دختران، ابتدا مریم محمد از مصر را ۲ بر صفر شکست داد و سپس برابر رمضانووا از روسیه صاحب برتری شد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در ادامه یوگلسیچ از کرواسی را نیز از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد.

جلیلی در مبارزه پایانی نتیجه را به ۲ بر یک به نماینده صربستان واگذار کرد و به نشان نقره بسنده کرد. محمدطاها فتح الله زاده بعد از برتری ۲ بر صفر مقابل جک اورچاد و محمد مفتاح از لیبی، ۲ بر یک نتیجه را به گابریل روساتو از ایتالیا واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

پرونده تیم ملی در این دوره از مسابقات با چهار طلا، سه نقره و دو برنز بسته شد. روژان صوفی، حنا زرین کمر، سیده کیمیا محمدی و محمد حسین تقی پور چهارمدال طلا، آیلا جلیلی، کوثر اوجاقلو و هلیا ابراهیمیان سه مدال مدال نقره، سید میرعباس حسینی فر و یاسان جعفری هم دو مدال برنز کسب کرده‌اند. رده بندی نهایی مسابقات تا این لحظه اعلام نشده است.