صدیقی: همیشه مشکل صدور روادید آمریکا را داریم/ تلاشمان بهترین عملکرد در مسابقات جهانی است

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه نفرات اعزامی به مسابقات جهانی آمریکا مشخص شدند، اظهارداشت …
image_pdfimage_printچاپ خبر

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه نفرات اعزامی به مسابقات جهانی آمریکا مشخص شدند، اظهارداشت: نفرات بخش تالو و ساندای بانوان مشخص شدند و ان شا الله نفرات بخش آقایان هم قبل از اعزام از سوی کادر فنی اعلام خواهد شد.خواهران منصوریان شامل شهربانو، سهیلا و الهه ترکیب تیم ملی ساندای بانوان را تشکیل می‌دهند و  هانیه رجبی و زهرا کیانی در بخش تالو بانوان هستند و در بخش تالو آقایان هم مجیری و بنی طالبی حضور دارند.

صدیقی درباره اینکه روادید حضور در مسابقات جهانی آمریکا هنوز صادر نشده است، گفت: متاسفانه این اتفاق هنوز رخ نداده است. فدراسیون ووشو ایران جزو اولین فدراسیون‌هایی بود که برای بحث صدور روادید اقدام کرد و تیرماه هم به سفارت آمریکا در کشور عربستان مراجعه کردیم و از آن موقع تاکنون خبری در مورد صدور یا عدم صدور روادید ندادند.

وی ادامه داد:  متاسفانه همیشه این مشکل را تیم‌های ما  برای حضور در مسابقات در آمریکا مواجه هستند و این سیاست کاری که صورت می‌گیرد باعث متضررشدن تیم‌های ایرانی می‌شود. ضمن اینکه  تیم ملی ووشو ایران  قهرمان جهان است و بدون حضور ایران  در مسابقات قهرمانی جهان در حقیقت یک ناامیدی بزرگ برای میزبان رقابت‌ها خواهد بود.

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه پیگیری‌های لازم برای صدور روادید انجام دادند، گفت: بله، از طرف وزارت ورزش و وزارت امور خارجه و کمیته ملی المپیک پیگیری‌های لازم صورت گرفته است. ضمن اینکه فدراسیون جهانی ووشو هم پیگیر موضوع است و کمیته برگزاری مسابقات دارد این موضوع را دائما پیگیری می‌کند، اما متاسفانه تاکنون ما پاسخی دریافت نکردیم.

صدیقی درباره اینکه تا چه زمانی مهلت دارید تا به مسابقات جهانی آمریکا بروید، گفت: مقرر است که تیم ملی ووشو صبح روز  سه شنبه عازم آمریکا شوند و بلیت‌ها هم خریداری شده است، اما هنوز خبری در مورد صدور روادید به ما ندادند.

وی درباره اینکه صادر نشدن روادید به اعضای تیم ملی ووشو استرس وارد می‌کند، گفت: به هر حال ما همیشه این  پیش بینی می‌کردیم که تا لحظات آخر بحث صدور روادید ادامه پیدا کند و ورزشکاران هم این موضوع در ذهنشان بود و امیدوارم که خیلی تاثیری بر روی روند آماده سازی تیم ملی نداشته باشد. در نهایت اگر این اتفاق زودتر رخ می‌داد، اعضای تیم ملی  با شرایط آمادگی ذهنی بهتری در این مسابقات شرکت می‌کردند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره  پیش بینی اش از نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی آمریکا گفت: به هر حال تیم ملی ووشو ایران در مسابقات قهرمانی جهان نشان داده که موفق بوده است و امیدوارم با توجه به اردوی بلند مدتی که از خرداد ماه  تا امروز برگزار شده است، جزو معدود دفعاتی است که ما یک اردوی خوب را توانستیم برای مسابقات جهانی هماهنگ کنیم و از نظر زمانی این فرصت به ورزشکاران را برای آمادگی نهایی بدهیم. همچنین  چیزی قریب به ۶ ماه است که ورزشکاران تمرینات خود را ادامه می‌دهند و ان شا الله بتوانند در آنجا هم نتایج خوبی به دست آورند.

صدیقی درباره اینکه حمایت‌ها بعد از نتایج خوب ووشو در بازی‌های آسیایی از سوی مسئولان ورزش انجام شد، گفت: ما از لحاظ مدالی بیشترین مدال را از بین تمام رشته‌های ورزشی با ۱۲ مدال کسب کردیم و از لحاظ مدال طلا هم ووشو بعد از کشتی موفق‌ترین فدراسیون ورزشی بود و این ۲ رشته ورزشی بار بیشتری برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی دنبال کردند. من همیشه تاکید کرده بودم که ووشو می‌تواند کمک جدی به کاروان ایران در بحث مدال آوری کند و این موضوع هم محقق شد. فرصت زیادی برای بازی‌های آسیایی دوره بعد نمانده است و کمتر از ۳ سال دیگر این مسابقات برگزار خواهد شد و از اکنون باید حمایت‌ها جدی صورت بگیرد و با برنامه ریزی دقیق‌تر بتوانیم نتایج بهتری در دوره بعد مسابقات به دست آوریم.

او افزود: ما از لحاظ زیرساخت‌ها مشکلات جدی در ووشو کشورمان داریم و در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات بهتر و شرایط مناسبی از لحاظ زیر  ساخت‌ها مخصوصا کمپ تیم ملی و آکادمی ملی ووشو نیاز‌های امروز این رشته ورزشی هستند که قول مساعدی دادند. وزیر ورزش هم در محل آکادمی ملی ووشو حضور یافت و امیدوارم هر چه سریعتر موضوع را عملیاتی کنیم تا بتوانیم خودمان را بهتر آماده مسابقات کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره اینکه ملی پوشان ووشو  به مبلغ پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی هانگژو اعتراض داشتند و این مبلغ را در برابر اهدای حواله خودرو به فوتبالیست‌ها ناچیز دانستند، گفت: نه، پاداش پای سکو ورزشکاران پرداخت شده است و آن‌ها منتظر پاداش‌هایی هستند که قرار است از سوی وزارت ورزش پرداخت شود. بعضی از ورزشکاران موضوعاتی که مدنظرشان بوده را مطرح کردند و ما هم در جریان این موضوع هستیم، اما آن چیزی که هست ورزشکاران ما بسیار زحمت می‌کشند و شرایط سختی را دنبال می‌کنند و انتظار دارند حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که بتواند جبران تلاش زیادی که انجام می‌دهند را بکند. به هر حال شرایطی را برای پاداش‌ها پیش بینی کردند و گرچه رشد خوبی نسبت به دوره‌های گذشته داشته است، اما شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که هزینه‌ها به ویژه در بخش آماده سازی، تمرینی و احتیاجات  روزمره زندگی بالا است و ورزشکاران هم محل درآمد جزیی هم ندارند و انتظار دارند همیشه به آن‌ها کمک شود و فدراسیون ووشو تلاشش این بوده که همیشه بتواند با بضاعت خودش این موضوع را کمک کند و ان شا الله ورزشکاران بتوانند هر چه سریعتر پاداش‌های خود را دریافت کنند.

صدیقی درباره اینکه چند مدال را در مسابقات جهانی آمریکا پیش بینی می‌کند، گفت: ما اصولا سعی می‌کنیم چیزی را از قبل پیش بینی نکنیم و قولی اعلام نکنیم. ورزش شرایط خاص خود را دارد و می‌تواند دستخوش اتفاقات مختلفی بشود، اما همیشه بنای ما بر بهترین عملکرد بوده است و این را هم ثابت کردیم و امیدواریم که ان شا الله به شرط حضور در مسابقات جهانی آمریکا عملکرد درخشان در آن‌جا داشته باشیم.