نوشدارو پس از مرگ سهراب در انتظار سابریستهای تیم ملی!

تیم اسلحه سابر ایران در بلاتکلیفی عجیبی به سر می‌برد.
image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)؛ در فاصله یک هفته‌ای تا شروع مسابقات جام جهانی گرجستان که مهم‌ترین رویداد برای تیم اسلحه سابر در مسیر کسب سهمیه المپیک پاریس می‌باشد، هنوز تکلیف سرمربی این تیم به طور کامل مشخص نشده است، تا جایی که امکان دارد این تیم بدون سرمربی مانند مسابقات تونس باشد.

پس از استعفای امین قربانی و تکذیب حضور پیمان فخری، فدراسیون شمشیربازی نگاهی به مربیان خارجی داشت، مربیانی که هزینه دلاری زیادی برای آنان تخمین زده شده است و قطعا سطح کیفی آنها نیز با تیم سابر فاصله زیادی دارد.

حاشیه‌هایی که مدیریت نشد

حال سوال این است که چرا فدراسیون شمشیربازی با نتایج قابل قبولی که در گذشته توسط مربیان ایرانی همچون فخری که پایه و اساس موفقیت‌ها را برای این تیم بنا کرد و ادامه راه او توسط امین قربانی، راه حل مناسبی برای برطرف کردن اختلافات با سرمربی قبلی پیدا نکرد و حاشیه‌ها از این تیم دور نشد تا با توجه به نتایج قابل قبول در مسیر کسب سهمیه المپیک خللی در مسیر موفقیت این امر مهم اتفاق نیفتد؟ آیا فدراسیون علاقه‌ای به استفاده از این مربیان در ادامه کار نداشت؟

اردو‌های خارجی

تیم اسلحه سابر قبل از مسابقات گرند پری فرانسه اردویی در این کشور برقرار کرد که تنها محمد رهبری و علی پاکدامن توانستند به جدول ۶۴ نفر و مراحل بالاتر بعد از تشکیل این اردو راه پیدا کنند و نتایج سه سابریست دیگر قابل قبول نبود.
حالا هم همان اردو قبل از جام جهانی گرجستان تکرار شده، اردویی که قطعا هزینه بالایی برای فدراسیون داشته و تنها راه نجات این تیم برای موفقیت بهتر در آینده به تنهایی نخواهد بود و ممکن است روندی فرسایشی داشته باشد. در دنیای حرفه‌ای در این شرایط حساس و حیاتی هیچ تیمی بدون سرمربی و کادر فنی نبوده است سوال اینجاست که چرا این موضوع هنوز بعد از استعفای امین قربانی بر طرف نشده است تا جایی که گزینه‌هایی هم برای این پست مهم مطرح شد که هنوز به واقعیت پیوند نخورده و‌ علاوه بر مشکلات مالی حتما دلایل فنی هم دارد.

۴ بازیکن بدون مربی، ۳ بازیکن در تهران بدون اردو و مربی

در شرایطی که هفت بازیکن برای تیم ایران در این رویداد شرکت خواهد کرد چهار سابریست اصلی در کمپ فرانسه زیر نظر کریستین بائو مربی‌ که تیم‌های زیادی از کشور‌های مختلف در آن تمرین می‌کنند، حضور دارند و نکته سوال برانگیز و قابل تامل تمرین سه سابریست دیگر در تهران بدون اردو و مربی یا حتی یک نفر از اعضای کادر فنی است.

سکوت فدراسیون

در روز‌های که فدراسیون شمشیربازی باید خود را برای رقابتهای پیش رو در برنامه کاری خود از جمله مسابقات سابریستها در کسب سهمیه المپیک، قهرمانی آسیای جوانان(بانوان و آقایان)، مسابقات آقایان و بانوان در انتخابی المپیک آماده کند، سکوت فدراسیون سوالات زیادی را برای مخاطبین این رشته و اهالی ورزش به وجود آورده، حاشیه‌هایی که چندین ماه است برطرف نشده و در سایه سکوت رییس فدراسیون بی جواب مانده است.