ملی‌پوش سابق کبدی: انتخاب ملی‌پوشان کبدی «دلبخواهی» شده/ تیم ملی جای سوگلی‌ها نیست

کاپیتان سابق تیم ملی در ادامه یادآور شد: کبدی ما دیگر رو به پیشرفت نیست و هیچ نهادی هم کاری به کار کسی ندارد. برای من هم سوال است کدام نهاد می‌خواهد ورود کند؟
image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا ؛هادی اشترک، بازیکن تیم کبدی گرگان ، درخصوص کیفیت مسابقات لیگ برتر در فصل جاری اظهار داشت: لیگ کبدی هر سال با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شد ولی امسال استقبال خوبی نشد و در مجموع ۵ تیم در لیگ شرکت دارند. تیم‌های حاضر اصلا بد نیستند ولی در مقایسه با گذشته و افت چشمگیری که کبدی ایران در این سال‌ها داشته مسابقات خیلی با کیفیت بالایی را شاهد نیستیم.
وی در مورد میزان قراردادهای لیگ کبدی در ایران گفت: اجازه بدهید در این مورد اصلا صحبت نکنیم. در حال حاضر من برای تیم گرگان بازی می‌کنم که صدرنشین لیگ است ولی کرایه رفت و آمدم را هم از جیب می‌دهم این درحالی است که در هند بازیکنان ایرانی ۱۵ میلیارد تومان برای یک فصل دریافت می‌کنند.
بازیکن تیم گرگان اضافه کرد: همین تفاوت‌ها باعث می‌شود که انگیزه‌ای برای کار نماند امسال هم من بیشتر بخاطر رفاقتی که با سرمربی این تیم داشتم حاضر شدم در لیگ ایران بازی کنم. وگرنه لیگ ما نه از نظر مالی خوب است و نه از نظر کیفیت دیگر مانند گذشته است. دلیل همه این افت‌ها قطعا مسوولان فدراسیون هستند چون اصلا توجه‌ای به این رشته ندارند. هر چهار سال ما فقط در یک رویداد بین المللی مانند بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم و اگر نتایج این بازی‌ها را دنبال کنید در همین میدان هم روز به روز در حال افت هستیم.

در تیم ملی شایسته سالاری وجود ندارد
ملی پوش سابق کبدی ایران با بیان اینکه هیچ اسپانسری حاضر به سرمایه گذاری در کبدی نیست، ادامه داد: وقتی لیگ ما هیچ خروجی ندارد طبیعی است که هیچ فرد و نهادی هم حاضر نباشد در لیگ سرمایه گذاری کند. من ۱۵ سال کبدی کار کردم و سالها در تیم ملی بودم ولی آنچه در این سالها دیدم پسرفت بوده است و دوست ندارم کبدی ایران را در این شرایط ببینم.
وی افزود: بخاطر دارم روزی که رفتم در لیگ هند بازی کنم تازه آنجا بود که حس حرفه‌ای بودن به من دست داد و حالا هم برای بازیکن‌های جوانی که آنجا داریم بسیار خوشحالم چون واقعا دوست داشتم آنها هم روزی این سطح از بازیها را تجربه کنند.
لژیونر سابق تیم ملی در پاسخ به اینکه چرا دیگر در لیگ هند حضور ندارد؟ توضیح داد: من تا سال قبل در لیگ هند بازی می‌کردم ولی آنجا هم برخی دوستان ورود کردند و با دخالت هایشان باعث شدند کنار گذاشته شویم، درست مانند اتفاقی که در تیم ملی برای من و تعدادی از بازیکنان با تجربه رخ داد.
اشترک در ادامه با اشاره به وضعیت تیم ملی کبدی ایران گفت: بعد از طلایی که در جاکارتا گرفتیم همه چیز عوض شد. انتخاب بازیکنان از روی شایسته سالاری جای خودش را به روش دلبخواهی داد. هر بازیکنی که سوگلی مربی و یا فدراسیون بود به راحتی وارد تیم ملی شد در حالی که در همه جای دنیا روند انتخاب ملی پوشان به این شکل نیست و با بهتر بگویم تیم ملی جای سوگلی‌ها نیست.

وزارت ورزش هم برای کبدی نمی‌تواند کاری کند!
کاپیتان سابق تیم ملی در ادامه یادآور شد: کبدی ما دیگر رو به پیشرفت نیست و هیچ نهادی هم کاری به کار کسی ندارد. برای من هم سوال است کدام نهاد می‌خواهد ورود کند؟ واقعا مشخص نیست. دیگر کار از از دست وزارت ورزش هم خارج شده است چون دوستان حاضر در فدراسیون کار خودشان را خوب بلد هستند و با اضافه کردند یک بند به راحتی همه چیز را به سود خودشان تمام می‌کنند.
وی ادامه داد: به خاطر دارم قبل از بازی‌های آسیایی به عنوان یک بازیکن قدیمی به مسوولان حاضر در فدراسیون ۱۰ بار پیشنهاد دادیم که تیم فعلی با تیم ملی سابق بازی تدارکاتی داشته باشد تا هم تیم ملی محک بخورد و هم تیم از نظر هزینه صرفه جویی کرده باشیم. ولی فدراسیون این پیشنهاد را نپذیرفت چون عیار تیم در این بازی مشخص می‌شد. کبدی ایران دیگر جایگاه سابق را در آسیا ندارد چون مسوولان نمی‌خواهند که داشته باشیم.
اشترک در پایان خاطر نشان کرد: این وضعیت کبدی مردان است در مورد تیم ملی بانوان که همه چیز پر واضح است. دوست دارم دوباره کبدی ایران در مسیر درست قرار بگیرد. این حرف‌هایی که می‌زنم بخاطر خودم نیست ولی دلم می‌خواهد بازیکن‌های جوان ما در شرایط مناسب و عدالت محور کار کنند.