داورزنی: ورزش اولویت نیست/ گرفتن سهمیه المپیک نیاز به برنامه‌ریزی پنج، شش ساله دارد

محمدرضا داورزنی، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و رییس اسبق فدراسیون والیبال گفت: پیش‌بینی که کمیته ملی المپیک از میزان سهمیه المپیک داشته براساس ...
image_pdfimage_printچاپ خبر

محمدرضا داورزنی، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و رییس اسبق فدراسیون والیبال گفت: پیش‌بینی که کمیته ملی المپیک از میزان سهمیه المپیک داشته براساس واقعیت ورزش ایران است.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، وی در مورد این که کمیته ملی المپیک حداکثر کسب ۳۵ سهمیه المپیک پیش‌بینی کرده و آیا این تعداد برای ایران کم نیست؟ بیان کرد: این مساله بر می‌گردد به شرایطی که رشته‌های مختلف در کسب سهمیه المپیک دارند. والیبال و بسکتبال دوره قبل سهمیه گرفته بودند اما در این دوره نگرفتند که باید تلاش بیش‌تری انجام شود. با توجه شرایطی که در کشور داریم انصافا برگزاری اردوی تدارکاتی، شرکت در مسابقات مختلف سخت است. برخی رشته‌ها تجهیزات محور هستند و برخی نیاز به زیرساخت بیش‌تری دارند؛ به نظر من آن چیزی که اعلام شده بر اساس واقعیت در ایران است.

داورزنی ادامه داد: البته معتقدم ظرفیت ایران بیش‌تر است و باید در نظام بودجه‌ریزی دولت، اهمیت بیش‌تری به ورزش داده شود. کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند. گرفتن سهمیه المپیک و رفتن به المپیک نیاز به برنامه‌ریزی پنج، شش ساله دارد اما ورزش در اولویت ایران نیست. اگر می‌خواهیم در المپیک نتیجه بگیریم باید بفهمیم از ورزش چه چیزی می‌خواهیم و در اولویت قرار دهیم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که کم شدن سهمیه‌های المپیک نشان از این دارد ورزش ایران افت کرده است؟ تصریح کرد: خیر چنین چیزی نیست چون شرایط الان متفاوت است. یک زمانی در کشتی و وزنه‌برداری می‌گرفتیم اما الان تعداد رشته‌هایی که می‌توانند سهمیه بگیرند بیش‌تر شده‌ است. ورزش نیازمند توجه بیش‌تر است. باور این است که ظرفیت کشور بیش‌تر است البته دولت هم محدودیت منابع دارد با این حال توقع داریم ورزش را در اولویت خود قرار دهد چون با تخصیص اعتبارات بیش‌تر می‌توان به آینده ورزش ایران امیدوار بود.