دفاع اسطوره اسنوکر جهان از وفایی؛ رفتارها علیه حسین ناامیدکننده بود

پس از انتقادات اسنوکرباز ایران از سالن برگزاری مسابقات قهرمانی جهان، برخی از بازیکنان مطرح و قهرمانان پیشین علیه او و برخی در دفاع از این بازیکن صحبت کردند.
image_pdfimage_printچاپ خبر

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا ؛ حسین وفایی بعد از باخت مقابل جاد ترامپ در یک هشتم قهرمانی جهان، از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل به شدت انتقاد کرد. سالن کروسبیل در شهر شفیلد انگلستان یکی از محبوب‌ترین سالن‌های مسابقات است که اکثر اسنوکربازهای اروپایی خاطرات بسیاری در آن دارند. سال‌هاست که این سالن میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و علاقه‌مندان برای حضور در این سالن اشتیاق زیادی دارند.

وفایی در خصوص محل تمرین این سالن گفته بود: اتاق تمرین شبیه به گاراژ است و بوی بد، تمام وقت در اطراف آن حس می‌شود. اگر از من بپرسید که سال آینده به اینجا می‌آیم یا خبر قطعا جوابم منفی خواهد بود. به کشورهای دیگر مثل چین و عربستان نگاه کنید که چطور مسابقه برگزار می‌کنند و با کروسبیل مقایسه کنید. اگر مسابقات جهانی به عربستان برود برای من بهتر و نزدیک‌تر است.

البته حسین تنها شخصی نیست که از این سالن انتقاد کرده است و رونی اُسالیوان، برترین اسطوره اسنوکر جهان نیز در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در خصوص تغییر سالن میزبانی، گفته است که اتفاق بدی نیست و موافق است که این میزبانی در نقاط مختلف جهان انجام شود. با این حال برخی بازیکنان مطرح و قهرمانان پیشین این رشته در تور حرفه‌ای‌ها از این مسئله ناراحت شدند و صحبت‌های تندی را در مورد حسین مطرح کردند.

نیل رابرتسون استرالیایی، رتبه اول پیشین اسنوکر جهان و دارای ۲۳ عنوان قهرمانی در تور حرفه‌ای‌ها است که خود از بازیکنان غیر بریتانیایی به حساب می‌آید. وی در مورد انتقادات از وفایی و نظراتی که علیه او داده شد، واکنش نشان داده و گفت: برخی از نظرات حسین در مورد کروسیبل همگی درست است. ما نظرات بسیار بدتری هم از بازیکنان بریتانیایی در مورد همین مکان دیده‌ایم اما مورد تمسخر و یا تحت فشار قرار نگرفتند. این رفتارها علیه او واقعا ناامید کننده است.