افتخار کم سابقه برای ورزش ایران/ رضوانی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزشهای آبی جهان شد

محسن رضوانی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران با رأی اعضای مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزشهای آبی آسیا به‌عنوان ...
image_pdfimage_printچاپ خبر

محسن رضوانی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران با رأی اعضای مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزشهای آبی آسیا به‌عنوان عضو هیئت رییسه فدراسیون ورزشهای آبی جهان انتخاب شد تا افتخار کم سابقه ای برای ورزش ایران به ثبت برسد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، در جریان این مجمع که در کشور تایلند برگزار شد، دو اتفاق بزرگ و مهم برای ورزش کشورمان رقم خورد و در این مجمع محسن رضوانی توانست به‌عنوان یکی از چهار سهمیه مستقیم قاره آسیا از سال ۲۰۲۵ لغایت ۲۰۲۹ عضو هیئت رییسه فدراسیون ورزشهای آبی جهان شود و فرید فتاحیان نیز بعنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا به کار خود ادامه دهد. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزشهای آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است.

حضور محسن رضوانی در هیئت رییسه فدراسیون ورزشهای آبی جهان تنها مختص به کشورمان نخواهد بود و از سال ۲۰۲۵، رئیس فدراسیون شنا کشورمان بر تمامی رویدادهای مرتبط به ورزش آبی جهان نظارت خواهد کرد و این مهم نشان از اهمیت فوق‌العاده این پست و مسئولیت یک عضو ایرانی در فدراسیون جهانی دارد.

خوشبختانه رضوانی به یک پست اصلی و قطعی در فدراسیون جهانی دست یافته که در ورزش ما یا بی‌سابقه و یا کم‌سابقه است، ضمن آنکه رئیس فدراسیون شنا کشورمان در کنار این پست مهم، به‌عنوان نماینده هیئت رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به‌منظور نظارت بر کمیته واترپلو قاره نیز تعیین‌شده و همچنان در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا هم ابقا شده‌ است و تا سال ۲۰۲۵ به کار خود در کمیته فنی واترپلو ورزش‌های ابی  جهان ادامه خواهد داد.

همچنین حضور فرید فتاحیان بعنوان مدیراجرایی این کنفدراسیون دستاورد ارزشمندی برای ورزش ایران به حساب می‌آید و وی بعنوان نفر نخست اجرایی قاره آسیا مسئولیت برگزاری کلیه رویدادهای ورزش‌های آبی این قاره را بر عهده خواهد داشت.