پرسپولیس ۲ – ۰ تراکتور/ تراکتور حریف پرسپولیس نشد

پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان تراکتور تبریز بود که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود سرخ‌پوشان به پایان رسید.

image_pdfimage_printچاپ خبر

پرسپولیس در حساس‌ترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر در روزی که از همراهی تماشاگرانش محروم بود، از تراکتور پر ستاره میزبانی کرد.  

پرسپولیس در شرایطی خود را آماده این بازی کرد که پنجره نقل و انتقالاتی این تیم تنها چند ساعت مانده به بازی تراکتور باز شد، اما اوسمار ترکیب تیمش را بر مبنای عدم همراهی ستاره‌های جدید سرخ‌ها چینش کرد.

سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند در این بازی با نتیجه ۲ بر صفر تراکتور را از پیش رو بردارند.

جدول رده‌بندی لیگ برتر پس از پایان مسابقات روز دوم از هفته هفدهم

جدول رده‌بندی لیگ برتر پس از پایان مسابقات روز دوم از هفته هفدهم

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، مهدی ترابی، سروش رفیعی، سعید صادقی، امید عالیشاه و شهاب زاهدی

ترکیب ترا‌کتور:

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، سیامک نعمتی، سعید کریم‌آذر، صفا هادی، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، امیرحسین حسین زاده و رحمان جعفری

نیمه اول:

دقیقه ۱۰ نخستین موقعیت جدی بازی را پرسپولیس خلق‌کرد و شوت زاهدی از پشت محوطه جریمه در اختیار دروازه بان تراکتور قرار گرفت.

دقیقه ۱۴ شوت مهدی حسینی از درون محوطه جریمه پرسپولیس به سمت دروازه این تیم به بالای دروازه سرخ‌ها رفت.

دقیقه ۲۲ حسین کنعانی زادگان مانع گلزنی پرسپولیس شد. سانتر سروش رفیعی از نقطه کرنر با خروج ناموفق حسین پورحمیدی همراه شد و توپ روی سر گولسیانی فرود آمد و ضربه سر او با برخورد به کنعانی که مقابل او بود، وارد دروازه تراکتور نشد و به کنار دروازه رفت.

دقیقه ۳۶ مهدی ترابی در محوطه جریمه تراکتور سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۴۲ شهاب زاهدی بازهم فرصت خوبی را از دست داد و شوتش به کنار دروازه تراکتور رفت.

نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم: 

دقیقه ۵۴ ضربه سر آرام رحمان جعفری روی یک سانتر خوب را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۵۷ پرسپولیس به گل اول رسید. حرکت خوب عالیشاه و بردن توپ به جناح راست باعث شد توپ به دانیال اسماعیلی فر برسد و پاس کات بک او به عیسی آل کثیر رسید که در نیمه دوم به زمین آمده بود و شوت او از روی نقطه پنالتی به تور دروازه حریف چسبید تا بازگشتی فوق العاده به پرسپولیس داشته باشد.

دقیقه ۵۹ گل دوم پرسپولیس هم به سرعت از راه رسید. اشتباه بازیکنان تراکتور باعث شد که مهدی ترابی توپ را از آن‌ها بگیرد و به عالیشاه برساند. عالیشاه دوباره خود ترابی را صاحب توپ کرد و نفوذ او به داخل محوطه جریمه باعث شد تا با یک شوت محکم از زاویه بسته دروازه پورحمیدی را برای بار دوم باز کند.

دقیقه ۶۳ حمله خطرناک بازیکنان تراکتور تا آستانه باز کردن دروازه سرخ‌ها پیش رفت، اما ضربه بازیکن تراکتور به مدافع پرسپولیس در میانه راه برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه ۶۷ ضربه محکم و روی پای گوستاوو هافبک برزیلی تراکتور به دیواره دروازه برخورد کرد و گل نشد.

دقیقه ۸۶ حمله پردامنه و بسیار خطرناک تراکتوری‌ها تا آستانه فروپاشی دروازه پرسپولیس پیش رفت، اما مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس با چنگ و دندان در چند مرحله از دروازه محافظت کردند.

دقیقه ۸۷ ضربه سر مهدی عبدی به تیر دروازه پرسپولیس خورد تا او نتواند دروازه تیم سابقش را باز کند.

در نهایت پرسپولیس با دو گل پیروز شد تا اوسمار نخستین بردش را با این تیم کسب کند و سرخ‌ها با ۳۳ امتیاز به رتبه دوم برسند.